kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۲۳۱
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۴
جاده‌های کوهستانی و سردسیر لغزنده و مه‌آلود می‌شود

پیش‌بینی برف و باران طی روزهای آینده در بخش‌های زیادی از کشور

سازمان هواشناسی کشور با ‌اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور در روز جمعه، برای روزهای آینده بارش برف و باران در مناطق مختلف کشور پیش‌بینی کرد.

بنا بر اعلام این سازمان، بر این اساس وضع هوای کشور طی روزهای آینده به شرح زیر پیش‌بینی می‌شود:
جمعه: بارش برف و باران گاهی وزش باد در استان‌های ایلام، لرستان، غرب چهار محال و بختیاری، شمال خوزستان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی و جنوب آذربایجان شرقی.
شنبه: بارش برف و باران و وزش باد شدید در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، اصفهان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، خوزستان، غرب کرمان و بارش باران گاهی وزش باد شدید در استان بوشهر.
یکشنبه: بارش باران گاهی وزش باد شدید و در ارتفاعات بارش برف در استان‌های گلستان، مازندران، گیلان و بارش برف در استان‌های اردبیل، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال سمنان و رگبار و رعد و برق و وزش بادشدید موقتی در استانهای هرمزگان و جنوب فارس.
به سبب بارش برف و کولاک در نقاط کوهستانی و سردسیر مناطق ذکر شده، لغزندگی جاده‌های کوهستانی، مه‌آلودگی و کاهش دید رخ خواهد داد، از این رو توصیه می‌شود هنگام تردد در این مناطق، نکات لازم برای حفظ ایمنی و جلوگیری از خسارات احتمالی به کار گرفته شود.