kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۳۰۵۴
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۴

راهپیمایی زنان نیجریه در حمایت از «مرضیه هاشمی»

اعضای نهضت اسلامی نیجریه در محکومیت اقدام آمریکا در بازداشت «مرضیه هاشمی» مجری شبکه تلویزونی پرس‌تی‌وی تظاهرات کردند.


اعضای نهضت اسلامی نیجریه در ابوجا پایتخت این کشور در اعتراض به ادامه بازداشت مرضیه هاشمی خبرنگار پرس‌تی‌وی تظاهرات کردند. تظاهرکنندگان در ابوجا شعار می‌دادند مرضیه هاشمی را آزاد کنید. معترضان‌ به رفتار دولت آمریکا با «مرضیه هاشمی» که هنوز هیچ اتهامی علیه وی مطرح نشده است اعتراض کردند.
مرضیه هاشمی، مجری شبکه پرس‌تی‌وی که هر چند وقت یک‌بار برای دیدار با بستگانش به آمریکا می‌رود، این بار قصد داشت از برادر مبتلا به سرطانش عیادت کند که هفته گذشته به دلایلی نامشخص توسط اداره تحقیقات فدرال (FBI) و در فرودگاه بین‌المللی «سنت لوئیس» بازداشت شد.
بدرفتاری و اعمال خشونت علیه وی، تنها نکاتی است که در یک تماس تلفنی کوتاه وی با دخترش، بدانها ‌اشاره کرده است. هاشمی در این تماس گفته بعد از انتقال به زندان به اجبار حجاب او برداشته شده و از او بدون پوشش سر عکسبرداری شده است. همچنین او تصریح کرده که تعذیب او به وسیله بستن با دستبند و پابند و عدم رعایت حقوق اولیه‌اش در استفاده از غذای حلال اسلامی تداوم یافته است و همچنان از پوشش کامل و حق احترام به اعتقادات دینی‌اش محروم است
روابط عمومی شبکه پرس‌تی‌وی تاکید کرده ادامه بازداشت غیرقانونی مجری و خبرنگار این شبکه توسط پلیس آمریکا که حتی برخلاف روال قانونی داخلی این کشور است، به هیچ وجه قابل قبول نبوده و مسئولیت هرگونه آسیب احتمالی به مرضیه هاشمی مستقیما متوجه دولت، پلیس و سیستم قضایی آمریکاست. گفتنی است طی روزهای اخیر تجمعات اعتراضی گسترده‌ای در ایران و برخی کشورهای جهان در اعتراض به بازداشت بدون دلیل مرضیه هاشمی صورت گرفته است. مرضیه هاشمی می‌گوید، با دیدن چهره امام(ره) مسلمان شده است!