kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۳۰۵۲
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۴

«بمباران فرودگاه تل‌آویو» دمشق تهدید کرد

نماینده دائم سوریه در شورای امنیت تهدید کرد، اگرجامعه جهانی به اقدام اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به فرودگاه بین‌المللی دمشق واکنش نشان ندهد، ممکن است که ارتش سوریه فرودگاه تل‌آویو را بمباران کند.



«بشار جعفری» طی سخنانی در شورای امنیت، تهدید کرد ، در صورتی که شورای امنیت تدابیر لازم برای توقف تجاوزات مکرر اسرائیل به خاک سوریه را مدنظر قرار ندهد، سوریه از حق قانونی‌اش در دفاع از خود استفاده کرده و در واکنش به تجاوز اسرائیل به فرودگاه بین‌المللی دمشق، مقابله به‌مثل می‌کند و فرودگاه تل‌آویو را بمباران خواهد کرد.
جعفری تاکید کرد: بمباران اسرائیل نقض علنی قوانین بین‌المللی، منشور سازمان ملل و قطعنامه‌های شورای امنیت محسوب می‌شود و به منزله اخلال در ماموریت نظارت سازمان ملل است و مشروعیت رویکرد سازمان ملل را از بین می‌برد.
به گزارش ایسنا، نماینده سوریه خاطرنشان کرد، این حملات و تجاوزات رخ می‌دهند چون شورای امنیت به خوبی به وظیفه‌اش عمل نکرده و چون آمریکا (از اسرائیل) حمایت نامحدود می‌کند و هیچ مواخذه‌ای هم ، حتی صوری، در کار نیست.
این مقام سوری در ادامه، به حمایت اسرائیلی‌ها از گروه‌های تروریستی ‌اشاره کرد و گفت که با این حال، اسرائیل از سوی شورای امنیت، به دلیل حمایت سه کشور غربی و شهادت‌های جعلی محکوم نشده است.وی بر بازپس‌گیری جولان ‌اشغالی از رژیم صهیونیستی تاکید کرد و گفت: سوریه با تمام ابزارهای قانونی عمل خواهد کرد و هرگز طولانی شدن این موضوع، آن را از روی میز ما برنمی‌دارد.
جعفری در مورد فرستاده سازمان ملل نیز گفت: در گزارش «نیکولای ملادینوف» فرستاده سازمان ملل به منطقه، عمدا جنایت‌های اسرائیل و اقدامات هر روزه‌ اشغالگران در سرکوب ساکنان جولان ‌اشغالی و تجاوزات تقریبا هر روزه اسرائیل به خاک سوریه نادیده گرفته شده است. مسائلی مثل پرداختن به آخرین تجاوز اسرائیل، بمباران فرودگاه بین‌المللی دمشق از طریق حریم هوایی لبنان، کاملا در این گزارش خالی بود.وی خاطرنشان کرد: زمان آن رسیده است که شورای امنیت برای توقف تجاوزات اسرائیلی، تدابیر لازم را اتخاذ کند. سیاست‌های انگلیس،‌ فرانسه و آمریکا با مسئولیت حفظ صلح و امنیت بین‌المللی و منشور سازمان ملل، کاملا تناقض دارد.
نماینده دائم سوریه از کشورهای حامی رژیم ‌اشغالگر خواست، در مواضع و سیاست‌های خود بازنگری کرده و به قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی متکی باشند، در غیر این صورت، سرنوشت سازمان ملل مشابه جامعه ملل خواهد شد. جامعه ملل یک سازمان بین‌المللی میان دولتی بوده و در نتیجه امضای عهدنامه ورسای طی سال‌های ۱۹۱۹ و ۱۹۲۰ میلادی تأسیس شده بود. در پی وقوع جنگ جهانی دوم، باکارآمدی جامعه ملل کاملا آشکار شد و این نهاد در سال 1945 منحل شده و سازمان ملل جای آن را گرفته است.جعفری افزود: بارها گفته‌ایم مصیبت‌هایی که به کشورهای ما وارد شده، به دلیل نقض قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل از طریق ائتلاف‌های غیرقانونی
 است.