kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۲۹۵۳
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۶
طی مصوبه‌ای اعلام شد

پیشنهادات بسیج برای تامین و توزیع کالاهای اساسی

بسیج اتاق اصناف ایران طی مصوبه‌ای، پیشنهادات خود را در زمینه چگونگی تامین و توزیع کالاهای اساسی در شرایط کنونی ارائه کرد.

شورای مرکزی بسیج تخصصی اتاق اصناف ایران طرح «تأمین و توزیع ارزاق و کالاهای اساسی و ضروری مردم» را تصویب و به ‌تأیید اتاق بازرگانی ایران رسانده است.
در متن این مصوبه آمده است: تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز جامعه با تکیه بر اولویت تأمین نیازهای اقشار ضعیف و متوسط جامعه به این اقلام از ضروری‌ترین اقدامات اقتصاد مقاومتی در زمان مواجهه با بحران‌های ایجادشده توسط دشمنان انقلاب اسلامی می‌باشد.
بسیج اصناف اعلام کرده: بدیهی است ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل سه تشکل سراسری تخصصی یعنی اتاق‌های بازرگانی، اصناف ایران و تعاون کاملاً برای انجام این کار عظیم و ضروری ملی کافی بوده و تجربیات فشرده و متمرکز اعضای حاضر در این سه تشکل تخصصی به‌عنوان سرمایه‌هایی می‌بایست توسط دولت جمهوری اسلامی ایران به‌خدمت گرفته شود.
طبق این مصوبه که به تایید اتاق بازرگانی رسیده، رشد بی‌رویه قیمت‌های کالاهای اساسی در چند ماهه گذشته و عدم توفیق کافی نهادهای رسمی در برخورد با این پدیده و حتی کنترل آن و مفاسد ایجادشده در مهار بحران اقتصادی و عدم استفاده از تجربیات اعضای این سه تشکل بزرگ، بزرگ‌ترین دلیل برای عدم تکرار این ‌اشتباهات با واگذاری امر به این سه تشکل اقتصادی می‌باشد.
براساس مصوبه بسیج اتاق اصناف، جامعه هدف طرح (شامل دهک‌های درآمدی متوسط و ضعیف جامعه می‌باشند) عبارتند از: کارکنان و حقوق‌بگیران وزارت‌خانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای دولتی، فرهنگیان و کارمندان وزارت آموزش و پرورش، پرسنل و کارمندان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعم از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، بسیج و...، کارگران و افراد تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی و خانواده‌های تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره).
بسیج اصناف سایر مراحل پیشنهادات خود را این‌گونه برشمرده است: «برنامه‌ریزی، تصویب برنامه و نظارت بر انجام کار»، «تأمین ارز و ریال مورد نیاز پروژه»، «واردات مواد اولیه و نهادهای مورد نیاز»، «خرید و جمع‌آوری مواد اولیه تولیدی کشور»، «قیمت‌گذاری، نظارت بر حسن انجام کار و تسویه حساب با مباشرین واردات»، «تولید و توزیع، تولید و فرآوری کالاهای مورد نیاز»، «توزیع مواد اولیه و کالا» و «توزیع اقلام نهایی».
بر اساس این مصوبه، کلیه این مراحل بر بسته نرم‌افزاری مکان‌محور با محوریت سیم‌کارت تلفن همراه انجام می‌گردد. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مسئولیت تأمین زیرساخت، هماهنگی با اپراتورهای تلفن همراه و پشتیبانی فنی و اجرایی را عهده‌دار خواهد بود.