kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۲۶۹۷
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۴
آصفی:

سايه جنگ را توان دفاعی دور کرد نه برجام

سخنگوی وزارت خارجه دولت اصلاحات با تأکید بر اینکه «سایه جنگ را توان دفاعی دور کرد نه برجام» گفت: ظرفیت اروپا همین است که می‌بینید، ضمن اینکه یک واقعیت را باید بپذیریم، اروپا در مسائل کلان با آمریکا هم عقیده‌تر است تا با ما.

حمیدرضا آصفی در گفت‌و‌گو با «خبرگزاری فارس» اظهار داشت: سایه جنگ را برجام از سر کشور دور نکرده است، آن چیزی که سایه جنگ را از سر کشور دور کرد توان دفاعی و نظامی ایران است. ممکن است برجام هم نقشی داشته باشد، اما نقش تعیین‌کننده کلیدی و اولیه ندارد. این یک واقعیت است.
وی ادامه داد: اروپایی‌ها به خاطر منافع خودشان هم که بود می‌خواستند برجام را حفظ کنند و الان هم چنین تصمیمی دارند، ولی ظرفیت اروپا همین است که می‌بینید، ضمن اینکه یک واقعیت را باید بپذیریم، اروپا در مسائل کلان با آمریکا هم عقیده‌تر است تا با ما.
آصفی درباره امیدواری «دستگاه دیپلماسی به  spv گفت:  بالاخره در سیاست خارجی باید به طرف مقابل زمان داد. ولی در عین حال نباید معطل او باقی بمانیم و باید برنامه‌ریزی‌های متناسب با کشور خود را انجام دهیم و به جلو برویم.
سخنگوی وزارت خارجه دولت اصلاحات همچنین گفت: فکر می‌کنم که نظام بیکار ننشیند و اقداماتی را حتماً انجام می‌دهد. ما باید به اروپا زمان بدهیم اما نه نامحدود. به نظر من باید در کنار آن بدانیم که ظرفیت اروپا تا کجا است و چقدر است و از او در همان میزان انتظار داشته باشیم.