kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۲۴۹۴
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۸

انفجار مهیب در کلمبیا با 21 کشته و 60 زخمی

انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در بوگوتا، پایتخت کلمبیا دستکم ۲۱ کشته و ۶۰ زخمی برجای گذاشت.

 این انفجار در برابر دانشکده پلیس بوگوتا اتفاق افتاد و در میان زخمی‌ها شماری از نیروهای پلیس هم دیده می‌شوند. دادستان کل کلمبیا گفته یک مرد ۵۶ ساله به نام «خوزه آلدیمار روخاس» که یک وانت نیسان را با ۸۰ کیلوگرم مواد منفجره حمل می‌کرد سعی داشت از ایست  و بازرسی عبور کند که با دیوار برخورد کرد و منفجر شد.
این مرگبارترین انفجار در بوگوتا از سال ۲۰۱۶، یعنی زمانی است که دولت با گروه شورشی مارکسیستی فارک به توافق صلح رسید. «ایوان دوکه» رئیس‌جمهور کلمبیا انفجار این خودروی بمب گذاری شده را یک «اقدام تروریستی تأسف بار‌ علیه نیروی پلیس کلمبیا» خوانده و سه روز عزای عمومی به دنبال این حمله اعلام کرده است. هنوز کسی مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده نگرفته است.
 پاستور آلاپه رهبر گروه فارک این حمله را محکوم و آن را اقدامی تحریک‌آمیز برای ضربه زدن به روند صلح در کشور ارزیابی کرده است.
انفجار خودروی بمب‌گذاری شده برای دهه‌ها در جریان جنگ داخلی کلمبیا میان دولت و گروه‌های چپگرا و همچنین درگیری‌های دولت و باندهای مواد مخدر به امری رایج در این کشور بدل شده بود. جنگ داخلی کلمبیا که باعث مرگ ۲۶۰ هزار نفر شد سرانجام با توافق صلح میان دولت و گروه فارک در سال ۲۰۱۶ به پایان
 رسید.