kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۲۳۶۹
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۸

تشییع پیکر آتش‌نشان شهید در تهران

پیکر آتش‌نشان شهید «سید احسان جامعی» در تهران تشییع شد.

صبح دیروز پیکر آتش‌نشان شهید «سید احسان جامعی» که عصر یک شنبه در حین عملیات اطفای حریق در منطقه خاوران جان خود را از دست داد، با حضور پیروز حناچی شهردار تهران، رئیس ‌و تنی چند از اعضای شورای شهر، خانواده این شهید و جمعی از مردم و پرسنل آتش‌نشانی تشییع شد.
پیکر شهید جامعی از ایستگاه شماره یک آتش‌نشانی در میدان حسن‌آباد تا ساختمان شهرداری در خیابان بهشت بدرقه شد و پس از خواندن نماز، برای تدفین به ورامین منتقل شد.
این آتش‌نشان فداکار که متولد سال 1366، متأهل و صاحب یک فرزند دختر خردسال بود، در ایستگاه 63 واقع در شهرک صنعتی خاوران انجام وظیفه می‌کرد.
پیگیری بیمه آتش‌نشانان
شهردار تهران در حاشیه مراسم تشییع پیکر آتش‌نشان شهید سید احسان جامعی گفت: شغل آتش‌نشانی بسیار سخت است و آتش‌نشانان واقعاً با خطر دست و پنجه نرم می‌کنند، آتش‌نشان‌هایی که حین خدمت جان خود را از دست می‌دهند شهید خدمت به‌حساب می‌آیند، اما تلاش می‌کنیم تا بنیاد شهید نیز آنها را جزء شهدا قرار دهد.
به گزارش میزان، پیروز حناچی با بیان اینکه آتش‌نشان‌ها تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند، افزود: بیمه آتش‌نشانان سخت و زیان‌آور نیست و پیگیر هستیم که جزء مشاغل سخت محسوب شود.
بودجه ۹۸ با لوایح حمایتی از آتش‌نشان‌ها
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران هم در حاشیه این مراسم اظهار داشت: شهرداری تهران در بحث صندوق بازنشستگی شهرداری تسهیلاتی برای آتش‌نشانان پیش‌بینی کرده است.
مهدی داوری دولت‌آبادی افزود: شهرداری در لایحه بودجه ۹۸ برای نخستین بار لوایح حمایتی از آتش‌نشان را در نظر گرفته است و برای نخستین بار، بحث سخت و زیان‌آور بودن شغل آتش‌نشانی در لایحه بودجه پیش‌بینی شده است.