kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۲۳۰۱
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۴

اعتصاب 30 هزار معلم در لس‌آنجلس در اعتراض به مشکلات معیشتی

هزاران معلم لس‌آنجلسی برای نخستین بار در ۳۰ سال گذشته دست به اعتصاب سراسری زده و ضمن به تعطیلی کشاندن 900 مدرسه خواستار افزایش دستمزدشان شده‌اند.

 
  سرویس خارجی-

دولت آمریکا همچنان تعطیل است و در این میان 800 هزار کارمند یا کار می‌کنند و حقوق نمی‌گیرند یا به مرخصی زوری بدون حقوق فرستاده شده‌اند! طی روزهای گذشته کارمندان آمریکایی در شهرهای مختلف اعتراض خود را به ادامه تعطیلی دولت ابراز داشته‌اند. حتی کارمندان اداره کنترل تردد هوایی نیز از «دونالد ترامپ» بابت عدم پرداخت حقوق این صنف که ناشی از تعطیلی دولت است،  شکایت کرده است.
 دیروز اما خبر رسید چیزی حدود ۶۴۰ هزار دانش‌آموز هنگام رفتن به ۹۰۰ مدرسه در اتحادیه مدارس لس‌آنجلس با صحنه تظاهرات معلمان خود زیر باران با حمل دست نوشته‌هایی مواجه شدند. این اتحادیه خواستار افزایش 6/5 درصدی حقوق دریافتی معلمان و افزایش کتابدارها، مشاوران و پرستاران در محیط مدارس، کاهش جمعیت دانش‌آموزان در هر کلاس‌ و برگزاری آزمون‌های کمتر شده‌اند. معلمان همچنین درخواست کرده‌اند مدارس به «تمام کارکنان» از کتابدار و پرستار تا مشاور و دیگر کارکنانی که حضورشان در محیط مدرسه برای دانش‌آموزان اهمیت دارد، مجهز شوند.آنان همچنین خواستار کاهش جمعیت کلاس‌های درس و تضمین عدم تاثیر خصوصی‌سازی بر بودجه مدارس دولتی و وضعیت حقوقی خود شده‌اند.
در همین رابطه خبرگزاری ایسنا هم نوشته، اتحادیه معلمان لس‌آنجلس گزارش کرده در این تظاهرات ۳۰ هزار معلم شرکت داشته‌اند اما پلیس لس‌ آنجلس می‌گوید ۲۰ هزار تن در این اعتراضات به خیابان‌ها آمده‌اند. رئیس ‌اتحادیه معلمان لس‌‌آنجلس هم در این باره گفته: «ما در روزی بارانی در ثروتمندترین کشور جهان و در ثروتمندترین ایالت کشور به خیابان‌ها آمده‌ایم؛ در ایالتی که در حداکثر اندوه قرار دارد و در شهری که پر از میلیونر است؛ جایی که معلمان باید برای دریافت نیازهای اساسی دانش‌آموزان اعتصاب کنند. سیاستمداران دموکرات، نویسندگان هالیوود، جنبش حمایت از جان سیاه‌ پوستان از این اعتراضات حمایت کرده‌اند.