kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۲۲۹۶
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۴

حمله خونین طالبان به «روستای سبز» کابل

در حمله عناصر گروه تروریستی طالبان به روستای سبز در ولایت کابل، 11 نفر کشته و 114 تن دیگر نیز مجروح شدند.

شماری از عناصر گروه تروریستی طالبان علیه نظامیان دولتی و ساکنان «روستای سبز» دست به عملیات زدند. در این حمله، ابتدا یک خودروی بمب‌گذاری شده منفجر شد که بر اساس گزارش‌های رسمی، چهار کشته و دستکم 114 زخمی برجای گذاشته است. برخی منابع شمار تلفات این حمله را 11 تن اعلام کرده‌اند.
بعد از حمله فوق،  چهار تروریست به سمت نیروهای دولتی و مردم تیر اندازی کردند. در ارتباط با شمار تلفات و مجروحان احتمالی این تیر اندازی ، گزارشی نرسیده است. گروه تروریستی طالبان رسما مسئولیت این عملیات را بر عهده گرفت. «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان، مدعی شده بر اثر این حمله به منطقه محافظت شده، ده‌ها شهروند خارجی کشته شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، روستای سبز در حوزه نهم امنیتی شهر کابل و در مسیر بزرگراه ننگرهار قرار داشته و شماری از موسسات خارجی و یک مهمانخانه را در خود جا داده است.
به گفته سخنگوی طالبان ، در این منطقه کارمندان سازمان‌های اطلاعاتی خارجی و نیروهای خارجی حضور دارند و غیرنظامیان افغان اجازه حضور در این منطقه را ندارند.
با این حال، ذبیح الله مجاهد اعتراف کرد،  تنها تعدادی از غیرنظامیان بر اثر شکستن شیشه‌ها، درها و پنجره‌ها به صورت سطحی زخمی شده‌اند.
این حمله در حالی صورت گرفت که ظاهرا روند گفت‌وگوهای صلح با گروه طالبان، به بن‌بست خورده است. به گفته یک سرکرده طالبان، اختلافات میان عربستان و قطر بر سر مکان دیدار‌ها، به روند صلح افغانستان آسیب‌زده است.