kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۲۲۷۴
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۱

410 هزار متر مکعب آب کشور از طریق شیرین‌سازی تامین می‌شود

معاون راهبری و نظارت بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب گفت: هم اکنون طرح‌های آب شیرین‌کن با ظرفیت تولید روزانه 410 هزار متر مکعب در دست اجرا و بهره‌برداری است.

حمید رضا کشفی در بازدید از آب شیرین‌کن 10 هزار مترمکعبی بوشهر افزود: از این میزان 210 هزار مترمکعب بهره‌برداری شده و 200 هزار مترمکعب در مناطق مختلف در دست ساخت است. وی بیان کرد: 30 درصد از این آب شیرین کن‌ها در استان بوشهر احداث می‌شود که هم اکنون 20هزار مترمکعب از آب شیرین‌کن‌های استان بوشهر در حال بهره‌برداری و مابقی در مرحله برگزاری مناقصه و انتخاب سرمایه‌گذار است. وی مهم‌ترین آب شیرین کن‌های در دست اجرای استان بوشهر در بخش شهری را آب شیرین کن 35 هزار مترمکعبی بوشهر و 25هزار مترمکعبی سیراف عنوان کرد. معاون راهبری و نظارت دربهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که بخش خصوصی برای تهیه ارز برای واردات کالاهای مورد نیاز با آن روبرو است پروژه‌ها با کندی پیش می‌رود که تلاش می‌شود با همکاری سایر نهادها این مشکل برطرف شود. کشفی، در‌باره یارانه پرداختی دولت برای تامین آب گفت: امسال چهار هزار میلیارد ریال برای خرید تضمینی آب از تاسیسات آب شیرین کن اختصاص یافته است. وی یادآور شد: همچنین برای سال آینده نیز با 50 درصد افزایش دولت 6 هزار میلیارد ریال برای خرید تضمینی پیش‌بینی کرده است که در صورت تخصیص 100 درصدی مشکلی برای تامین هزینه‌های مورد نیاز برای خرید آب از بخش خصوصی نخواهیم داشت.
کشفی بیان کرد: برای تابستان آینده برخی استان‌ها از جمله هرمزگان، بوشهر، اصفهان و خراسان رضوی با مقداری کاهش آورد آب روبرو هستند که تلاش می‌شود با برنامه‌ریزی‌های لازم این کمبود جبران شود.