kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۲۲۶۴
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۲

رئیس‌سابق دانشکده قرآن «مدینه منوره» در زندان آل‌سعود به کمار رفت، آزاد شد!

رئیس‌سابق دانشکده قرآن «مدینه منوره» که شش ماه پیش دستگیر شده بود پس از سکته مغزی و رفتن به کما از زندان آزاد شد.

آل‌سعود با وجود فشارهای بین‌المللی ناشی از قتل جمال خاشقجی به دلیل حمایت‌های غرب همچنان به سرکوب مخالفان ادامه می‌دهد. در این ارتباط حساب کاربری «معتقلی الرای»(بازداشت‌شدگان آزادی عقیده)، روز یکشنبه اعلام کرد، مقامات امنیتی عربستان دکتر «احمد العماری» رئیس‌سابق دانشکده قرآن دانشگاه مدینه منوره را بعد از آن‌که دچار سکته مغزی شده است، از زندان آزاد کرد. به گزارش تسنیم، این حساب کاربری نوشته، احمد العماری پس از آن‌که دچار سکته مغزی شد به بیمارستانی در «جده» منتقل شد. مقام‌ها به خانواده این فعال معارض اعلام کردند که او آزاد و از تمامی اتهامات تبرئه شده است و حالا آنها می‌توانند با وی ملاقات کنند!
طبق این گزارش، دلیل واقعی آزادی دکتر العامری وضعیت وخیم وی به دلیل سکته مغزی است و احتمال زنده ماندن وی «بعید» است. هفته گذشته بود که این حساب کاربری اعلام کرده بود، احمد العماری که از چند روز پیش در بازداشتگاه دچار خونریزی شدید مغزی شده به علت بی‌توجهی به سلامت او در سلول انفرادی، به کما رفته است.
آل‌سعود مرداد ماه 97 دکتر «العماری» را به همراه یکی از فرزندانش پس از یورش به منزلشان در چارچوب «حمله شدید» علیه نزدیکان شیخ «سفر الحوالی» چند روز بعد از انتشار کتاب منسوب به او (الحوالی) بازداشت کرده بودند. این کتاب شامل توصیه‌هایی خطاب به خاندان حاکم سعودی و هیئت علمای برجسته نزدیک به خاندان سلطنتی بود!