kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۲۲۵۲
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۵
آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار شورای سیاست‌گذاری حوزه خواهران:

نخبگان حوزه شناسایی و حمایت شوند

استاد برجسته درس خارج حوزه بر لزوم شناسایی و حمایت از نخبگان حوزوی تاکید کرد و گفت: قبل از انقلاب اصلاً در خواب نمی‌دیدیم چنین برنامه‌هایی با این گستردگی و وسعت در حوزه‌های خواهران پیدا شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار اعضای شورای سیاست گذاری حوزه‌های علمیه خواهران، با قدردانی از فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های علمیه خواهران، ابراز داشت: با توضیحاتی که ارائه شد، معلوم می‌شود که امروز حوزه‌های علمیه خواهران به یک درخت تنومند تبدیل شده که ثمرات و دستاوردهای ارزشمندی دارد.
این مرجع تقلید توسعه کمی و کیفی حوزه‌های علمیه برادران و خواهران را به برکت انقلاب اسلامی دانست و افزود: ما قبل از انقلاب اصلاً در خواب نمی‌دیدیم چنین برنامه‌هایی با این گستردگی و وسعت در حوزه‌های خواهران پیدا شود؛ در حوزه برادران در زمان مرحوم حضرت آیت‌الله‌العظمی بروجردی 4000 نفر در قم طلبه برادر داشتیم و طلبه خواهر هیچ، اما الان نگاه می‌کنیم می‌بینیم بسیار پیش رفته‌ایم و گزارشی که ارائه شد، نشان می‌دهد چه حجم از فعالیت در حوزه‌های علمیه خواهران انجام شده و یا در حال انجام است.
به گزارش رسا، وی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه برادران و خواهران، اظهار داشت: مشکلی که در حوزه‌های علمیه چه برادران و چه خواهران وجود دارد، این است که با وجود تمام پیشرفت‌ها و دستاوردها متاسفانه از این سرمایه ارزشمند استفاده کامل نمی‌شود.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تاکید کرد: باید در این خصوص مطالعه و برنامه‌ریزی جدی و لازم صورت گیرد تا بتوان از این ظرفیت‌ها و استعدادها به خوبی بهره گرفت؛ عینا همین مشکل و گرفتاری در دولت ما هم وجود دارد و با وجود هزینه‌های زیادی که برای تاسیس دانشگاه‌ها و تربیت دانشجویان می‌شود، متاسفانه برنامه‌ای برای استفاده از فارغ‌التحصیلان وجود ندارد و این یک آسیب جدی است.
نکته دیگری که آیت‌الله مکارم شیرازی بر آن تاکید داشت، لزوم اطلاع‌رسانی دقیق فعالیت‌های حوزه‌های علمیه برادران و خواهران بود؛ وی در این خصوص گفت: در این خصوص باید از ابزارهای مختلف بهره گرفت؛ باید عملکرد و آمارها و فعالیت‌های حوزه‌های علمیه خواهران را در رسانه‌ها تبیین کنید تا نگویند در حوزه‌ها کاری صورت نمی‌گیرد. این مرجع تقلید شناسایی و حمایت نخبگان حوزوی خواهر و برادر را یک اصل مهم دانست و بیان داشت: در میان جمعیت چند ده هزار نفر نخبگانی وجود دارند که باید برای شناسایی، حمایت و تربیت آنها متناسب با ذوق، استعداد و تخصص آنها برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد. استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم یادآور شد: نکته دیگر که بارها تاکید کرده‌ایم، این است که در این زمان باید کاری کنیم که همه طلاب خواهر و برادر با دو سلاح بیان و قلم مسلح باشند.