kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۲۲۵۰
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۴

برگزاری اختتامیه اولین پویش «شاهدان حقیقت» با موضوع اربعین و مدافعان حرم

آیین اختتامیه اولین پویش فرهنگی هنری «شاهدان حقیقت» با موضوع اربعین و مدافعان حرم در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، فرمانده نیروی انتظامی در این مراسم گفت: برگزاری کنگره عظیم اربعین حسینی برکات و خیرات بسیاری در بر دارد و هر سال هم به خیل جمعیت زائران افزوده می‌شود، ناجا نیز این افتخار را دارد که خادم زائران این حماسه بزرگ باشد.
سردار حسین ‌اشتری تأکید کرد: ما در اربعین حسینی چند مأموریت داریم که در وهله نخست تأمین امنیت زائران و در مرحله بعد تسهیل تردد این عزیزان و ارائه هرگونه خدماتی که در توان نیروی انتظامی باشد را شامل می‌شود.
اشتری افزود: در بحث تردد شاهد کاهش 60 درصدی تصادفات نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم که از این بابت خدا را شاکریم هر چند در تمام ایام سال این موضوع مدنظر است.
وی اظهارداشت: به همت همه نیروها اعم از سپاه، دستگاه قضا، بسیج و... خوشبختانه شاهد هیچ حادثه امنیتی در ایام اربعین نبودیم و برخی تحرکات گروهک‌های تروریستی نیز توسط نیروهای مختلف خنثی شد.
فرمانده نیروی انتظامی گفت: ناجا روزشماری می‌کند که ایام پربرکت اربعین فرا رسد تا بتواند به زائران اربعین حسینی خدمت‌رسانی کند، امروز افتخار نیروی انتظامی است که در خدمت مردم بزرگ و شهیدپرور کشور باشد.
شهدا، ایثارگران و آزادگان رمز اقتدار و پایداری
امام جمعه موقت تهران نیز در این مراسم با بیان اینکه شهدا، ایثارگران و آزادگان رمز پیروزی، امنیت و اقتدار و پایداری هستند، گفت: دنیای استکبار به منظور ریشه‌ کنی این اقتدار، اخلاق، فرهنگ و امنیت مسلمانان را مورد هدف قرار داده است.
حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد، اظهار داشت: اگر بخواهیم به چند رویداد سیاسی فرهنگی و اجتماعی در نیم قرن اخیر‌اشاره کنیم، در کنار تولد مبارک نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که مهم‌ترین رویداد قرون و اعصار پیش رو و گذشته است، یکی از رویداد‌های مهم و استثنایی، راهپیمایی اربعین حسینی است.
وی افزود: آن‌هایی که فکر می‌کنند امنیت فقط باید در مرز‌های کشور تأمین شود، نگاهی سطحی و ابتدایی دارند؛ چرا که امروز امنیت ملت‌ها به هم گره خورده است.
گفتنی است، در خاتمه این مراسم تعدادی از خانواده‌های شهدا از جمله خانواده شهید «نورخدا موسوی» که در استان سیستان و بلوچستان مجروح و بعد از 10 سال جانبازی به درجه رفیع شهادت نائل شد، جانبازان و همچنین عکاسان اربعین با اهدای لوح مورد تقدیر قرار گرفتند.