kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۲۲۴۵
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۳

معرفی قهرمانان مردمی در مجموعه «ملت قهرمان»(اخبار ادبی و هنری)

مجموعه مستند «ملت قهرمان» سه‌شنبه هر هفته حدود ساعت 19:30 به معرفی قهرمانان مردمی و گمنام در اقصی نقاط ایران می‌پردازد.

امیر مهریزدان، تهیه‌کننده مجموعه «ملت قهرمان» در گفت‌وگو با خبرنگار کیهان گفت: این برنامه همان طور که از اسمش پیداست در پی آن است که بگوید بسیاری از مردم عادی در کشور ما خودشان قهرمان هستند، هر چند که به چشم قهرمان به آنها نگاه نمی‌شود، اما در این مستند نشان می‌دهیم که کارهای آنها قهرمانانه است.
وی افزود: به طور مثال، در این مجموعه مستند سراغ افرادی رفته‌ایم که زندگی خود را وقف حل مشکلات مردم یا پی‌گیری نیازهای مستضعفین نموده‌اند یا فعالیت‌های دیگری که به خاطرشان می‌توان آنها را قهرمان نامید.
این تهیه‌کننده ادامه داد: هر قسمت از این مجموعه، یک فیلم مستند مستقل حدودا نیم‌ساعته با کارگردان و موضوعی متفاوت است.
وی اظهار داشت: ویژگی خوب این مجموعه این است که فراتر از تهران رفته و 90 درصد سوژه‌های آن در شهرستان‌های دیگر هستند.
تهیه‌کننده مجموعه «ملت قهرمان» درباره قسمت جدید این برنامه که امشب پخش می‌شود هم گفت: این قسمت با عنوان «مرد مردم» راجع به مرحوم حاج علی بدیعی است؛ یک مرد متمول و هیئتی که برخلاف مشاهیر، همه زندگی و ثروت خود را صرف کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه کرد. وی همچنین خودش هم در آن مناطق حضور دائمی داشت و در نهایت نیز جان خود را در این راه داد. متأسفانه در یکی از سفرهایش به کرمانشاه برای پی‌گیری رسیدگی به زلزله‌زدگان، دچار سانحه رانندگی شد و همراه همسر و دخترش در این سانحه جان خود را از دست دادند.
گفتنی است، مجموعه مستند «ملت قهرمان» محصول مدرسه سینمایی عمار است که سه‌شنبه هر هفته، پس از بخش خبری ساعت 19 از شبکه اول سیما به نمایش در می‌آید.