kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۲۲۳۶
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۱
پس از 10 ماه تعلل در اجرای قانون

وعده دولت برای اطلاع مردم از حقوق مدیران باز هم عقب افتاد!

رئیس‌سازمان امور اداری و استخدامی پس از 10 ماه تاخیر در دسترسی مردم به سامانه حقوق و مزایای مدیران، از بررسی دسترسی مردم به سامانه مذکور در جلسات هفته آینده هیئت دولت خبر داد!

دولت در ماده 29 قانون برنامه ششم مکلف شده تا سامانه جامع حقوق و مزایای مدیران را در سال اول برنامه (یعنی 1397) را راه‌اندازی کند، همچنین تمامی ارگان‌ها و نهادهای دولتی و عمومی غیردولتی شامل این طرح شدند.
برهمین اساس، جمشید انصاری، رئیس‌سازمان امور اداری و استخدامی در اسفند 96 در توئیتی نوشته بود: «سامانه کامل و جامعی طراحی شده است و امیدواریم نحوه استقرار و اجرای آن سریعاً در دولت تصویب گردد تا بتوانیم طبق پیش‌بینی قانون، پرداخت‌های مدیران را در فروردین 97 در آن ثبت کنیم.» با این حال، وی روز گذشته در نشست خبری خود از گزارش نهایی این سازمان درخصوص راه‌اندازی سامانه حقوق و مزایا به معاون اول رئیس‌جمهور و بررسی دسترسی عموم مردم به سامانه مذکور در جلسات هفته آینده هیئت دولت خبر داد. به عبارت دیگر در شرایطی که طبق گفته این مقام مسئول قرار بود در فروردین 97 پرداخت‌های مدیران علنی شود، پس از گذشت 10 ماه از سال! همین مسئول اعلام کرده این طرح، هفته آینده بررسی خواهد شد!!
به گزارش خبرگزاری تسنیم، رئیس ‌سازمان امور اداری و استخدامی بیان کرد: در قانون برنامه ششم توسعه به راه‌اندازی سامانه حقوق و مزایای کارکنان دولت ‌اشاره شده اما حساسیت رسانه‌ها بیشتر معطوف به شفافیت دریافتی حقوق و مزایای مدیران است.
به گفته انصاری، تنها اسناد محرمانه، مربوط به  وزارت اطلاعات، نیروهای مسلح و انرژی اتمی است.
وی ادامه داد: دستگاه‌های خارج از قوه مجریه برای ثبت اطلاعات پرداختی خود همراهی لازم را نکردند. به‌عنوان مثال دستگاه‌های نظارتی مانند دیوان محاسبات اطلاعات خود را در سامانه وارد نکردند. تاکنون برای 1683 دستگاه، کاربر تعریف شده این در حالی است که باید برای 3946 دستگاه، کاربرِ سامانه معرفی می‌شد.
رئیس ‌سازمان امور اداری و استخدامی افزود: اطلاعات دریافتی  732 هزار و 990 نفر از کارمندان در سامانه مذکور ثبت شده است.
به گزارش خبرگزاری ایسنا، طبق توضیحات انصاری در رابطه با افراد بازنشسته‌ای که در مدت اخیر ابقاء شده‌اند، پنج نفر هستند که دو نفر در وزارت بهداشت، یک نفر در وزارت راه و شهرسازی، یک نفر در وزارت نفت و یک نفر در وزارت جهاد کشاورزی مانده‌اند و با کسب موافقت‌هایی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
وی با‌ اشاره به این‌که خارج از این پنج نفر برخی دستگاه‌ها توانسته‌اند که موافقت‌هایی را برای نگه داشتن نیروهای بازنشسته خود کسب کنند، اضافه کرد: در اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در مجموع ۱۱۷۶ نفر بازنشسته به کار گرفته شده از دستگاه‌ها خارج شدند که ۳۲۶ نفر آنها مربوط به قوه مجریه بودند. همچنین ۵۲ نفر در شرکت‌های وابسته به صندوق‌های بازنشستگی فعالیت داشتند که به فعالیت آنها خاتمه داده شد. از سوی دیگر ۲۰۰ نفر از صداوسیما خارج شدند و حدود ۶۵۰ نفر بازنشسته از نیروهای مسلح کنار رفتند.