kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۲۲۳۳
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۱

حوادث کوتاه از کشور


      
      کشف مواد محترقه
زنجان – خبرنگار کیهان: جانشین فرمانده انتظامي استان از کشف انواع مواد محترقه غير مجاز توسط ماموران پلیس اماکن خبر داد.
سرهنگ جعفر کردلو، گفت: در راستاي مبارزه با قاچاق و عرضه مواد محترقه غير مجاز، شناسايي و دستگيري قاچاقچيان در دستور كار عوامل پلیس امنیت عمومی استان قرار گرفت.
وی افزود: با انجام كار اطلاعاتي ماموران پلیس اماکن استان با هماهنگی مقام قضائی موفق شدند طي یک عمليات غافلگیرانه 50 هزار و 236 عدد انواع مواد محترقه غيرمجاز را از یک واحد صنفي كشف و متهم را دستگیر کنند.
آتش‌سوزی کارگاه
بابل – خبرنگار کیهان: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی بابل گفت: انفجار و آتش‌ سوزی در کارگاه تابلوسازی و دکوراسیون در بابل منجر به فوت کارگر۳۰ ساله شد.
‌‌کمیل‌ نژاداکبر ، اظهار داشت‌: آتش‌نشانان پس از حضور در محل حادثه ابتدا عملیات نجات را آغاز کرده‌ و کارگر محبوس شده در کارگاه را بیرون کشیده و سپس تیم اطفا، عملیات اطفای حریق را انجام داده و گروهی از آتش‌نشانان اقدامات اولیه نجات و احیای مصدوم را تا قبل از حضور پرسنل اورژانس انجام دادند که مثمرثمر واقع نشد‌.
انفجار مرگبار
قم – فارس: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم از تلاش دو ساعته 50 نفر از آتش نشانان برای اطفاء حریق کارگاه شارژ سیلندهای گاز مایع خبر داد. عباس جعفری با‌اشاره به واقع شدن این کارگاه در حوالی میدان 72 تن اظهار کرد: طبق شنیده‌ها این مرکز در حالی طعمه حریق شده که پلمب بوده است.
وی یادآور شد: پس از اطفا حریق 140 سیلندر گاز مایع از محل خارج شده و نسبت به بررسی‌های بیشتر برای کشف علت حادثه اقدام شد.
جعفری درخصوص وقوع حادثه اظهار کرد: متاسفانه به دلیل بی‌احتیاطی در یکی از مغازه‌های مکانیکی در حین خارج کردن بنزین، بخارات بنزین موجب وقوع انفجار شده و یک نفر در این سانحه فوت کرد.
نجات گردشگران
بجنورد – خبرگزاری صدا و سیما: فرمانده انتظامی شهرستان بشرویه گفت: پلیس 9 گردشگر گرفتار شده در کویر بشرویه را نجات داد.
سرهنگ مریمی با بیان اینکه به دلیل مشخص نبودن موقعیت دقیق افراد گرفتار شده در کویر، مأموران تمامی مسیرهای فرعی محدوده اعلامی را بررسی کردند افزود:  بعد از حدود 2 ساعت جست‌وجوی طاقت فرسا، گردشگران در عمق کویر مشاهده شدند و با تلاش مأموران، خودروها از رمل خارج شد.
وی با ‌اشاره به  صعب‌العبور بودن قسمتی از مسیر گفت: مأموران با کمک یک دستگاه خودرو کمک دار ، خودرو‌ها را به مسیر جاده اصلی هدایت کردند و گردشگران به سفر خود ادامه دادند.
کشف راز قتل
مشهد – باشگاه خبرنگاران جوان: بازپرس ویژه قتل مشهد جزئیات قتل کودک پنج ساله مشهدی را تشریح کرد.
قاضی احمدنژاد؛ بازپرس ویژه قتل در این زمینه گفت: سرنخ‌ها در زمینه این قتل در نهایت به نوجوانی رسید که آخرین بار با امیرعباس همبازی بوده و براساس بررسی‌ها مشخص شد وی امیرعباس را به پشت‌بام این منزل برده است.وی تصریح کرد: شواهد حاکی از آزار این کودک نیز بوده و در نهایت به اعتراف نوجوان ۱۳ ساله، وی که فرزند طلاق نیز بوده امیرعباس را در پشت‌بام خفه کرده است.
پلمپ واحد صنفی متخلف
همدان – تسنیم: سرپرست مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری همدان گفت: ۱۵ واحد صنفی متخلف در همدان پلمب شد.
 حسین مردانی، افزود: با توجه به اخطاریه‌های قبلی به صنوف درخصوص رعایت حقوق شهروندی و عدم سد معبر، تعداد 15 مورد از واحدهای صنفی متخلف بعلت تجاوز به معبر عمومی، ایجاد سد معبر و اخلال در تردد شهروندان، توسط واحد پلمب رفع سد معبر و با همکاری اتاق اصناف و نیروی انتظامی پلمب شد.
دستگیری سارق
بوشهر- ایرنا: فرمانده انتظامی عسلویه استان بوشهر گفت: سارق سابقه داری که ماه گذشته با قرار وثیقه از زندان این شهرستان آزاد شده بود، به دلیل سرقت مجدد دستگیر شد.
سرهنگ پیمان فتاحی افزود: این سارق پس از آزادی از زندان اقدام به چند فقره سرقت گوشی تلفن همراه  کرده بود که دستگیری مجدد وی در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی بیان کرد: این سارق سابقه دار ساعت چهار بامداد وقتی خود را در حلقه محاصره نیروهای پلیس در منزلش دید اقدام به خودزنی کرد.
فتاحی اظهار داشت: نیروهای پلیس این سارق را دستگیر و برای مداوا به بیمارستان منتقل کردند.
پیش از این برخی سایتهای مجازی از فرار این محکوم از زندان عسلویه و زخمی کردن چهار نیروی پلیس خبر داده بودند که این موضوع صحت ندارد و این زندانی با قرار وثیقه از زندان آزاد شده بود.
بازداشت اعضای باند سرقت
سرویس شهرستانها: رئیس‌پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری اعضای باند چهار نفره سارقان منزل خبر داد.
سرهنگ "سعید سلیمیان” اظهار داشت: در بررسیهای تخصصی ماموران به هویت چهار نفر از سارقان سابقه دار که در این سرقت‌ها دست داشتند پی برده و طی یک عملیات ویژه با هماهنگی مقام قضائی تمامی متهمان را در مخفیگاه هایشان دستگیر کردند.
وی ، با‌اشاره به کشف هشت میلیارد ریال اموال مسروقه از مخفیگاه سارقان، گفت: متهمان دستگیر شده پس از دستگیری در تحقیقات صورت گرفته به 45 فقره سرقت منزل و سرقت 20 میلیارد ریال اموال از منازل مردم اعتراف کردند.
کشف محموله‌ آبزیان حرام
مشهد – فارس: کارشناسان دامپزشکی محموله آبزیان حرام مانند کوسه ماهی و گربه ماهی را در مشهد کشف و ضبط کردند.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی ، گفت: عرضه و فروش هرگونه آبزیان حرام طبق روایات و مراجع عظام حرام بوده و فروش آن به‌ شهروندان یک اقدام غیرقانونی و غیرشرعی است.
حجت‌الاسلام محمدحسن شورورزی افزود: بر اساس نظارت‌های شرعی از سطح بازار و گزارشات واصله مردمی، هشت محموله از این ماهی حرام گوشت در استان کشف شده و با همکاری نیروی انتظامی نسبت به‌ توقیف خودروهای حامل این نوع آبزی و بازداشت راننده آن اقدام شده است.
وی اظهار کرد: با توجه به‌شگرد متخلفان در عرضه آبزیان حرام به‌ صورت حلال که سر و ته این ماهیان زده شده و غیرقابل تشخیص می‌شود بنابراین از شهروندان درخواست می‌شود تا زمانی که به‌ طور 100درصد از حلال بودن آبزیان مطمئن نشده‌اند، به‌هیچ عنوان مورد استفاده قرار ندهند.
جریمه محتکر برنج
دزفول – تسنیم: مدیرکل تعزیرات خوزستان از دستگیری و جریمه نقدی محتکر برنج در این استان خبر داد.
رضا سعیدی، افزود: محتکر 100 تن برنج در تعزیرات حکومتی دزفول به پنج میلیارد و 600 میلیون‌ریال محکوم شد و طبق دستور تعزیرات حکومتی باید برنج‌های احتکار شده وارد سیستم بازار شوند.
وی اضافه کرد: پس از ابلاغ رای بدوی به متهم و اعتراض وی به رای مجددا در شعبه سوم تجدید نظر استان مورد رسیدگی قرار گرفت اما رای شعبه بدوی تایید شد.
توقیف محموله دام قاچاق
ایلام - ایرنا: فرمانده انتظامی دهلران از دستگیری قاچاقچیان دام و کشف سه محموله در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ منوچهر مکی افزود: ماموران کلانتری 13 میمه شهرستان دهلران با‌اشراف اطلاعاتی توانستند قاچاقچیان احشام را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی در یک عملیات غافلگیرانه آنان را دستگیر کنند.
وی یادآور شد: در عملیات دستگیری قاچاقچیان، تعداد دو دستگاه خودرو خاور و یک دستگاه نیسان حامل بار دام قاچاق به ارزش دو میلیارد و 300 میلیون ریال کشف و ضبط شد.
پلمب اماکن غیر مجاز
 سنندج – ایسنا: کارشناس نظارت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان از پلمب 11 واحد باغ رستوران غیر مجاز در حاشیه شهرستان سنندج خبر داد.
محمد علی ابراهیمی، افزود: در راستای ساماندهی و جلوگیری از فعالیت اماکن گردشگری غیر مجاز، تعداد 11 واحد از باغ رستوران‌های غیر مجاز حاشیه شهر سنندج شناسایی و با همکاری اداره کل نظارت بر اماکن عمومی طی دی ماه 97 پلمب شدند.