kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۲۲۳۲
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۱
مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه خبر داد

احداث ۱۵ کیلومتر مترو در اسلامشهر

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه با بیان اینکه ۱۵ کیلومتر مترو در اسلامشهر احداث می‌شود، گفت: این کار به صورت فاز به فاز اجرا خواهد شد.

علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه در این باره به خبرنگار فارس گفت: در سنوات گذشته ساخت مترو اسلامشهر به شهرداری تهران واگذار شده بود، ولی متاسفانه بودجه در نظر گرفته شده حدود 15 تا 20 میلیارد تومان بود و این رقم بسیار ناچیز است.
وی با بیان اینکه با این رقم‌ها نمی‌توانستیم کار جدی آغاز کنیم، گفت: در ماه‌های گذشته  شهرداری اسلامشهر پیگیری کرد که ساخت مترو به آنها واگذار شود و برای این منظور با وزارت کشور و مجلس رایزنی‌هایی انجام داد و در نهایت کار به شهرداری اسلامشهر واگذار شد.
مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه با اشاره به اینکه سازمان قطار شهری را تاسیس کرده‌اند، گفت: قرار است 15 کیلومتر مترو در اسلامشهر احداث شود و در انتهای به خط 3 مترو تهران واقع در آزادگان وصل شود و یک ایستگاه تبادلی ایجاد می‎شود.
وی در رابطه با این پرسش که چه زمان مترو اسلامشهر به خط 3 متصل می‌شود، گفت: من نمی‌توانم زمان بدهم چرا که کار دست شهرداری اسلامشهر است و شنیده‌ام که قرار است فاز به فاز این پروژه را اجرا کنند.
به گفته امام در حال حاضر نیز مردم زمانی که  از اسلامشهر به آزادگان می‌رسند می‏توانند با  اتوبوس وارد تهران شوند.