kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۲۲۲۸
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۰

120 روستای الیگودرز در محاصره برف

براثر بارش برف راه ارتباطی 120 روستای شهرستان الیگودرز قطع شد.

 
  الیگودرز- خبرنگار کیهان:

حمید کشکولی فرماندار الیگودرز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ما گفت: بر اثر بارش برف سنگین ارتباط 130 روستای بخش بسارت ذلقی و ززو ماهرو با مرکز شهر الیگودرز قطع شد.
وی افزود: هم‌اکنون گردنه‌های گله‌ بادوش در بخش ززو ماهرو و گردنه نمک در بخش بشارت ذلقی و همچنین گردنه فرسش در بخش بربرود شرقی مسدود است.
وی گفت: محورهای جایگزین دسترسی به بخش بشارت ذلقی و فرسش باز می‌باشد و عوامل راهداری مشغول بازگشایی محورهای اصلی بخش‌های بشار ذلقی، ززو ماهرو و فرسش می‌باشد.
کشکولی افزود: بر اثر بارش سنگین برف شب دوشنبه برق برخی مناطق بخش‌های بشار ذلقی و ززو ماهرو قطع شده که مدیریت توزیع برق عملیات رفع مشکل قطعی برق را آغاز کرده‌اند.
فرماندار الیگودرز گفت: مدارس بخش ززو ماهرو و بربرود غربی تعطیل شده است.
گزارش خبرنگار کیهان از شهرکرد نیز حاکی است به دنبال بارش برف و مه‌گرفتگی تردد خودروها در گردنه‌های سخت گذر شاه‌منصوری و چری شهرستان کوهرنگ ممنوع شد. رانندگان برای تردد در محور و گردنه‌های مواصلاتی کوهستانی این استان باید زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی کافی همراه داشته باشند. بارش سنگین برف و باران باعث شد تا راه ارتباطی 20 روستای شهرستان اندیکا خوزستان مسدود شود.
مرادعلی سعیدی‌پور سرپرست فرمانداری اندیکا روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: راه ارتباطی روستاهای سه منطقه چال منار و شلا در بخش چلو، و منطقه سروند در بخش مرکزی اندیکا به دلیل طغیان رودخانه‌های فصلی و بارش برف مسدود
شده است.
وی افزود: در 2 منطقه شلا و چال منار تنها باید منتظر فروکش شدن رودخانه‌ها باشیم اما در منطقه تازه و سروند پس از بارش، کار بازگشایی و برف روبی مسیر انجام می‌شود.
رئیس ستاد بحران شهرستان اندیکا ادامه داد: با هماهنگی انجام شده با مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان امدادرسانی  هوایی به منطقه تازه و سروند پس از بارش‌ها انجام می‌شود.
با دستور ستاد بحران شهرستان اندیکا جاده اندیکا- شهرکرد از روز عصر یکشنبه تا صبح روز سه‌شنبه مسدود اعلام شد.