kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۲۲۲۵
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۹

سرقت ده‌ها تلفن‌همراه آگهی شده در «دیوار»

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری سارقی خبر داد که گوشی‌های تلفن‌همراه گران‌قیمت را پس از شناسایی در سایت دیوار به سرقت می‌برد.

به گزارش تسنیم، سرهنگ کارآگاه احمد نجفی گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت گوشی‌های تلفن‌همراه گران‌قیمت در پوشش خریدار سایت دیوار، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.در بررسی اظهارات شکات مشخص شد که سارق، با شناسایی مالباختگان از طریق سایت دیوار، به بهانه خرید گوشی تلفن‌همراه با آنها قرار ملاقات ‌گذاشته و با ظاهری آراسته و با خودروی پژو پرشیا یا پراید سفیدرنگ بر سر قرار می‌رفت. پس از حضور در محل قرار به بهانه واریز پول از طریق گوشی همراه از فروشنده می‌خواسته تا موجودی حساب خود را چک کند یا اگر گوشی مورد معامله دارای کارتن نبود فروشنده را به دنبال آوردن کارتن می‌فرستاد و به محض دورشدن مالباخته، با خودرو از محل متواری می‌شد. نجفی افزود: کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی با بهره‌گیری از اقدامات ویژه پلیسی و بررسی تصاویر به دست آمده از برخی دوربین‌های مداربسته محدوده سرقت‌ها، موفق به شناسایی سارق و در ادامه دستگیری وی در مخفیگاهش شدند.
وی با ‌اشاره به اینکه قرار قانونی توسط بازپرس شعبه پنج دادسرای ناحیه 34 تهران صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد، گفت: سارق مردی 27 ساله، مجرد و دارای سه فقره سابقه کیفری است و در اعترافات خود به بیش از 20 مورد سرقت به این شیوه در نقاط مختلف شهر تهران، مخصوصاً نقاط غربی پایتخت اعتراف کرد و گفت که علاوه‌بر سرقت گوشی‌های تلفن‌همراه، در چندین فقره نیز با استفاده از تراول چکهای مجعول اقدام به کلاهبرداری از فروشندگان گوشی‌های تلفن‌همراه کرده است.