kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۲۲۲۴
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۹

رانش زمین به یک روستای خوزستان خسارت زد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: رانش زمین به برخی منازل مسکونی روستای «غریبی‌ها» در منطقه سادات حسینی از توابع دهدز شهرستان ایذه خسارت زد.

علی خدادادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: اهالی روستا تخلیه و در مساجد و مدرسه‌های این منطقه اسکان داده شدند.
وی با اشاره به اینکه 2 تیم امداد و نجات هلال احمر در این منطقه مستقر است، بیان کرد: با وجود پیش‌بینی رانش و هشدارهای قبلی به ساکنان مبنی بر تخلیه این منازل، این کار انجام نگرفته بود.
خدادادی ادامه داد: 50 خانوار در این منطقه از منازل خود تخلیه و در مساجد و مدارس منطقه اسکان داده شدند و قرار است چادرهایی برای اهالی این روستا برپا شود.
در نشست شهریور سال گذشته مدیریت بحران استان خوزستان در دهدز مقرر شده بود با توجه به مطالعات زمین‌شناسی و آثار رانش و خطرات احتمالی روستای میراحمد غریبی‌ها، ساکنان این روستا به مکانی امن جابه‌جا شوند که تاکنون این امر محقق نشده است.اوایل ماه گذشته، پنج خانه روستایی در روستای میراحمد غریبی‌ها به دلیل بارش باران و جنس خاک منطقه تخریب شد اما در این حادثه به کسی صدمه وارد نشد.میراحمد غریبی‌ها با حدود 700 نفر سکنه در بخش دهدز شهرستان ایذه قرار گرفته است، دهدز دارای جمعیتی بالغ بر 17 هزار نفر است که در سه دهستان دهدز، دنباله رود شمالی و دنباله رود جنوبی متشکل از 103 روستا زندگی می‌کنند.