kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۲۲۰۹
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۵
انتخاب دبیرکل و خزانه‌دار از سوی رئیس ‌قطعی است

گردهمایی 63 عضو در مجمع عمومی اساسنامه جدید کمیته ملی المپیک امروز تصویب می‌شود

چهل و ششمین مجمع عمومی و سالیانه کمیته ملی المپیک در حالی امروز برگزار می‌شود که اساسنامه و تایید نسخه پیشنهادی آن مهم‌ترین دستور جلسه است.



سرویس ورزشی-

طبق روال همیشه عملکرد سالیانه کمیته ملی المپیک طی یک سال گذشته در نشستی با حضور اعضای مجمع آن مورد بررسی قرار می‌گیرد. این نشست امروز سه شنبه در محل آکادمی ملی المپیک برگزار می‌شود و طی آن به جز ارائه گزارش مالی سال ۹۶ و عملکرد کمیته در اعزام کاروان به رویدادهای آسیایی و جهانی، محور مهمی به نام اساسنامه هم مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.
این چهل و ششمین مجمع عمومی و سالیانه کمیته ملی المپیک است که از ساعت ۹ صبح در محل آکادمی ملی المپیک آغاز می‌شود. در این مجمع کیکاووس سعیدی خزانه‌دار و ذی‌حساب کمیته ملی المپیک گزارش مالی سال گذشته را ارائه می‌دهد و شاهرخ شهنازی هم از عملکرد کاروان‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی و المپیک جوانان گزارش خواهد داد.
مجمع عمومی و سالیانه کمیته ملی المپیک ۶۳ عضو دارد. برخی از اعضای مجمع سرپرستان فدراسیون‌ها هستند که به‌خاطر انتخابی نبودن مجمع، حضورشان بلامانع عنوان شده است.
در این مجمع فدراسیون‌های والیبال، کاراته، جودو، کشتی، قایقرانی، سه‌گانه، ناشنوایان، چوگان، هاکی و هندبال رئیس ‌ندارند. با ابلاغ قانون منع به‌کارگیری بازنشسته‌ها در فدراسیون‌های ورزشی، وزارت ورزش برای این فدراسیون‌ها سرپرست معرفی کرد. در فدراسیون کشتی نیز با استعفای خادم، بنی‌تمیم سرپرست شد.
اعلام اسامی ورزشکاران و مربیان حاضر در مجمع
اعضای هیئت اجرایی در نشست روز 10 آذر اسامی نماینده باشگاه‌ها، داوران، مربیان و کارشناسان خبره را نیز معرفی کرد که به شرح زیر است:
* نماینده کارشناسان: مهین فرهادی زاد، فریبا محمدیان، بهداد سلیمی، اصغر رحیمی و نصراله سجادی
* نماینده آموزش و پرورش: مهرزاد حمیدی
* نماینده‌های باشگاه‌ها: آرارات و سعید آذری از ذوب آهن
* نماینده داوران و مربیان: پیمان فخری و گلاره ناظمی
* نمایندگان ورزشکاران : زهرا نعمتی، الهه احمدی، مهدی کامرانی، آرش میراسماعیلی، مجتبی عابدینی و یوسف کرمی
آخرین تغییرات اساسنامه چیست؟
اساسنامه کمیته ملی المپیک و بررسی آن مهم‌ترین محور مجمع عمومی و سالیانه کمیته ملی المپیک است که فردا در محل آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار می‌شود.
پیش از این در راستای اصلاح اساسنامه کمیته ملی المپیک تغییراتی در آن ایجاد شده بود که انتصابی شدن دبیرکل و خزانه‌دار به واسطه معرفی گزینه پیشنهادی توسط رئیس‌ و تایید توسط اعضای هیئت اجرایی مهم‌ترین آن بود.
علاوه‌بر این اساسنامه اصلاحی کمیته ملی المپیک برای بررسی در مجمع فردا، در چهار محور دیگر نیز تکمیل شده است. این محورها شامل وظایف مربوط به رئیس، سرپرست کاروان‌های اعزامی به رویدادهای مختلف، رئیس‌آکادمی ملی المپیک و همچنین بازرس قانونی است.
بازرس قانونی و شرح وظایف آن برای نخستین‌بار در اساسنامه پیشنهادی کمیته ملی المپیک لحاظ شده است. همچنین در این اساسنامه تاکید شده که ١٠ سال سابقه مدیریت اجرایی جزو شرایط اصلی برای احراز پست دبیر کلی است.