kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۲۱۹۸
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۵

کیهان و خوانندگان




33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323

* قوه مجریه کشور به ویژه دستگاه دیپلماسی آیینه و تابلوی نظام است. مردم از قاب این تصویر، نظام را ارزیابی می‌کنند. رهبر معظم انقلاب در روز 19 دی به اشرافی‌گری لجام‌گسیخته اشاره فرمودند که هم موجب فساد داخلی و هم بدبینی ناظران خارجی به این نظام می‌شود. امید است مسئولان اجرایی با یک خط‌شکنی از آن دوری نمایند.
دولابی- قم
* اشرافی‌گری در زمان وقوع انقلاب اسلامی به مفهوم طاغوتی‌گری بود. بنابراین بر اساس فرهنگ انقلاب اسلامی مسئولانی که به دنبال اشرافی‌گری هستند بر علیه مردم عمل می‌کنند و حضور این‌گونه افراد در نظام مقدس جمهوری اسلامی یک زائده است که باید جراحی شود.
2703---021
* در اولین سال‌های دهه شصت وقتی عده‌ای امنیت داخلی کشور را با ترور و خرابکاری تهدید می‌کردند، برای مهار و مقابله با آنان بازرسی و گشت‌های مشهود شهری ایجاد شد. اکنون نیز شایسته است در جنگ اقتصادی امروز برای صیانت از معیشت مردم در مبارزه با فساد، گشت‌های اقتصادی و بازرسی متداوم از سوی متخصصین این حوزه در نهادهای دلسوز و مسئول امنیت اقتصاد نظام چون وزارت اطلاعات، دیوان محاسبات،‌ بازرسی کل کشور و... دایر شود تا موجب دلگرمی و آرامش مردم شود.
5764---0912
* قیمت برخی از داروها و لوازم خانگی تا پنج برابر افزایش یافته است. کار مسئولان این شده که در رسانه‌ها حاضر شده و مشکل را به گردن یکدیگر بیندازند. بر فرض که با این بازی‌ها چند سال در قدرت بمانند برای آخرت خود چه فکری کرده‌اند؟
3911---0916
* خبر سوءقصد به جان رئیس کل دادگستری مومن و قهرمان کهگیلویه و بویراحمد، می‌تواند زنگ خطری باشد برای کل سیستم و نظام ما که گروه‌های اشراف و مترف دست به شمشیر برده‌اند. باید با دقت و قاطعیت با این 4درصدی‌ها برخورد کرد و الا حوادث دیگری برای دستگاه قضایی خواهند آفرید تا دستگاه قضایی را به چالش بکشند.
1382---0915
* آقای روحانی در سالگرد آقای هاشمی عنوان کرد، با دروغ نمی‌توان خادمان را از صحنه بیرون کرد. عرض می‌کنم در سال 92 عده‌ای نمی‌گویم با دروغ بلکه با نشان دادن کلید و وعده بهبود زندگی مردم بر سر کار آمدند ولی زندگی و سفره مردم را روز به روز کوچک‌تر کردند در حالی که وعده داده بودند کاری می‌کنند که مردم نیاز به گرفتن یارانه نداشته باشند! قول دادند که عزت را به پاسپورت ایرانی برگردانند ولی دیپلمات ما به اتهام تعرض به منافقین در بلژیک زندانی شد!... قول دادند سبد کالا را تا اول آذر به همه کسانی که مستحق دریافتند تحویل دهند ولی دی ماه هم رو به اتمام است ولی بسیاری از کسانی که مستحق‌تر از کارمند و بازنشسته‌ای که حداقل آب باریکه‌ای دارند هنوز دریافت نکرده‌اند مثل کارگران فصلی و ساختمانی!...
علی‌نیا- گرگان
* آقای رئیس‌جمهور مدعی است که آقای هاشمی گفته با توافق برجام هسته‌ای سایه جنگ از سر کشور برداشته شد. این حرف اساس و منطق درستی ندارد. به خاطر حضور ملت در صحنه است که آمریکایی‌ها به جنگ نظامی با ایران فکر نمی‌کنند. در ضمن تضاد و دشمنی آمریکا با انقلاب اسلامی ایران و ماهیت ضد ظلم آن تمامی ندارد.
قدیری
* این روزها اصلاح‌طلبان از آقای هاشمی رفسنجانی بت ساخته‌اند ولی روزگاری نه چندان دور همین جماعت اقدام به ترور شخصیت او کردند و ایشان را عالیجناب سرخ‌پوش نامیدند.
1922---0930
* باعث تعجب است که رئیس‌جمهور در اولین سالگرد فوت آقای هاشمی رفسنجانی شرکت نکرد اما امسال در دومین سالگرد او شرکت و با سخنان حاشیه‌ساز، آرامش کشور را بر هم زد! البته این عادتی است که ظاهرا توان ترک آن را ندارند و هر از چندی آن را بروز می‌دهند.
حسامی
* رئیس‌جمهور در سالگرد آقای هاشمی گفت، وقتی برجام امضا شد آقای هاشمی گفتند سایه جنگ را از سر  کشور برداشتید! عرض  می‌کنم سایه جنگ را شهدا به ویژه شهدای هسته‌ای، مدافعین حرم و امثال شهید تهرانی مقدم‌ها از سر کشور دور کردند. در ضمن مگر آقای هاشمی نگفت دنیای امروز دنیای مذاکره است نه موشک؟! پدر موشکی ایران شهید تهرانی مقدم بود که خواهان نابودی رژیم اسرائیل کودک‌کش بود!
عسگری
* ملت باغیرت کشورمان باید افتخار کنند که طی این 40 سال دغدغه استکبار جهانی به سرکردگی شیطان بزرگ تمام نقشه‌ها و مکرهای خود را به کار بردند تا نظام نوپای انقلاب اسلامی را از پای درآورند ولی با عنایت حضرت حق و پشتیبانی ملت از ولایت و رهبری حکیم و فرزانه (چه امام راحل(ره) معمار انقلاب و چه خلف صالحش) هیچ غلطی نتوانستند بکنند و انقلاب اسلامی ریشه دوانید و به چهل سالگی تکامل رسیدو شاخه و برگ‌هایش چنان کشورهای منطقه و فرامنطقه‌ای را گرفته است که استکبار، در سوریه، عراق، لبنان، فلسطین، یمن و نیجریه و... هم نتوانست هیچ غلطی بکند.
شکیبا
* کشورهای غربی که جنگ را در سوریه شعله‌ور کردند پناهجویان مخالف حکومت قانونی سوریه را می‌پذیرند، تا در آینده با هدایت این اپوزیسیون علیه حکومت سوریه فشارهای سیاسی را به این کشور تحمیل کنند. درست همان رفتاری که چهل سال است با پذیرش جنایتکارانی مثل کلاهی عامل شهادت 72 نفر در هفتم تیر با جمهوری اسلامی ایران کردند و البته نتیجه‌ای هم نگرفتند.
1700---0936
* اتحادیه اروپا نتوانست به حداقل تعهدات برجامی‌اش در قبال مردم ایران پایبند بماند. چه لزومی دارد که مسئولین دولتی آرزوی اروپایی‌ها برای افتتاح توطئه‌گرانه دفتر اتحادیه اروپا را پیگیر باشند؟
8979---081
* رفتار کنونی اروپایی‌ها با ملت بزرگ ایران در مورد برجام بدفرجام، واقعا توهین‌آمیز است. به این گستاخی اروپایی‌ها پایان بدهید.
6111---0912
* هرگاه ناکارآمدی‌های دولت آشکار می‌شود فرافکنی‌های آقای روحانی و معاون اول دولت در رسانه‌ها اوج می‌گیرد مثلا در هنگام بدعهد‌های اروپا در قبال برجام به جای متهم کردن 5+1 درصدد اتهام زدن به نیروهای انقلابی هستند!
ساکی
* از نخست‌وزیر مالزی که مانع ورود ورزشکاران رژیم جعلی شد تشکر می‌کنم. ای کاش سران خائن کشورهای عربی یک جو غیرت داشتند و از او یاد می‌گرفتند و این قدر خود و کشورشان را به گاو شیرده استکبار تبدیل نمی‌کردند.
علیمردانی
* کارگران کارخانه نیشکر هفت‌تپه به خاطر واگذاری این کارخانه به یک فرد متخلف آن هم به قیمت بسیار کم به خاک سیاه نشانده شده‌اند. چرا آقای علی مطهری نماینده مجلس در این مورد ورود پیدا نمی‌کند؟ چرا یقه دولتمردان را نمی‌گیرد؟ بنویسید وکیل دولت بودن هم حد و اندازه دارد.
8902---0914
* تنها درآمد یک عده از هم‌وطنان فقط یارانه ماهیانه است. چرا دولت مبلغ 45 هزار تومان یارانه این عده را افزایش نمی‌دهد.
0266---0903
* به دولت و مجلس پیشنهاد می‌کنم افزایش حقوق‌ها و احیانا افزایش یارانه‌ها را براساس تعدا اولاد در نظر بگیرند. قطعا کسانی که فرزند بیشتری دارند مخارجشان بیشتر از کسانی است که یا اولاد ندارند و یا کم دارند.
خلج از اراک
*‌ چرا شورای شهر رفسنجان تابلوی خیابان شهید باهنر این شهر را حذف و نام دانش‌آموز را جایگزین کرده است؟ و نام کوچه‌ها را شماره‌گذاری نموده است. شهید باهنر افتخار این استان است. چرا باید نامش حذف شود؟
علیزاده- رفسنجان
* مسئولین کشور اگر فیلم گزارش قاچاق دام به اربیل عراق را از سیمای جمهوری اسلامی ندیده‌اند حتما ببینند و چاره‌ای بیندیشند. دشمن امنیت غذایی ما را نشانه رفته است. نباید بی‌تفاوت بود.
6331---0912
*‌ کشاورزان بی‌کار منطقه سیستان و بلوچستان تعدادی گاو و گوسفند نگهداری می‌کنند که بعد از پروار کردن‌شان، آنها را بفروشند و از این راه امرار معاش کنند. ولی برای تهیه علوفه ‌ارزان  مشکل جدی دارند از دولت و مسئولین درخواست مساعدت داریم.
6290---0915