kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۲۱۶۲
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۰
با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری

واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی کاشان به بهره‌برداری رسید

واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی کاشان دیروز (یکشنبه) با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید.




به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری با حضور در نیروگاه سیکل ترکیبی کاشان ضمن بهره‌برداری از واحد بخار این نیروگاه از قسمت‌های مختلف این پروژه بازدید کرد و با توضیح مهندسان و مسئولان پروژه در جریان روند احداث و ویژگی‌های این پروژه قرار گرفت.
بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی کاشان از سال 94 آغاز شده و با اعتباری بالغ بر 1650 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری تکمیل و افتتاح شده است.
نیروگاه سیکل ترکیبی کاشان شامل دو واحد گازی با ظرفیت 324 مگاوات بود که با راه‌اندازی بخش بخار این نیروگاه ظرفیت آن به 484 مگاوات خواهد رسید. بهره‌برداری از بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی کاشان علاوه ‌بر افزایش توان اسمی تولید برق باعث تقویت شبکه برق در منطقه و افزایش تولید انرژی برق شبکه نیز خواهد بود.
همچنین ورود بخش بخار به شبکه تولید برق از طریق کاهش آلاینده‌ها به حفظ محیط زیست کمک کرده و سبب افزایش راندمان و بهره‌وری نیروگاه خواهد بود.
مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب کاشان افتتاح شد
همچنین مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب کاشان و بخشی از شبکه جمع‌آوری فاضلاب این شهر با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان، گفت: برای اجرای این طرح افزون بر یک هزار و 330 میلیارد ریال از محل بانک توسعه اسلامی هزینه شده است.
محمدرضا اسدی افزایش ظرفیت تصفیه فاضلاب به میزان 20 هزار مترمکعب در شبانه‌روز، افزایش جمعیت زیر پوشش به تعداد 100 هزار نفر و توسعه شبکه فاضلاب به میزان 177 کیلومتر را از جمله مزیت‌های بهره‌برداری از این طرح بیان کرد.
وی با‌ اشاره به اینکه طرح فاضلاب کاشان جمعیتی افزون بر 400 هزار نفر را پوشش خواهد داد، افزود: این طرح که از سال 82 آغاز شده شامل ساخت چهار مدول تصفیه‌خانه،650 کیلومتر شبکه جمع‌آوری و 12 کیلومتر خط انتقال فاضلاب است.
مرحله نخست اجرای مدول یک تصفیه‌خانه طرح ملی فاضلاب کاشان سال 90 به بهره‌برداری رسیده بود.
راه‌اندازی نخستین خط تولید پایه‌های چدن نشکن
معاون اول رئیس‌جمهور در سفر به کاشان نخستین خط تولید پایه‌های چدن نشکن توزیع برق و روشنایی را در کارخانه‌ هامون نایزه کاشان به بهره‌برداری رساند.
جهانگیری دیروز همچنین در بازدید از بخش‌های گوناگون این واحد صنعتی در جریان روند تولیدات آن قرار گرفت.
مدیر واحد نوآوری و توسعه شرکت ‌هامون نایزه با ‌اشاره به هزینه 500 میلیارد ریالی راه‌اندازی این خط تولید گفت: واحد ریخته‌گری جدید نسبت به روش‌های پیشین با قیمت کمتر و دقت مناسب‌تر تولید می‌کند و مشکلات روش‌های معمول کاهش می‌یابد.
مجید صفری افزود: این کارخانه که در تولید قطعات چدنی نشکن فعال است، با تولید 53هزار اصله پایه چدن نشکن توزیع برق در سال گام مهمی در راستای بهبود کیفیت، کارکرد و مقاوم‌سازی شبکه توزیع برق کشور برداشته است.
خط تولید پایه‌های چدنی توزیع برق برای500 نفر به‌طور مستقیم ‌اشتغال ایجاد می‌کند.