kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۲۰۶۵
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۴
عبدالله ناصری فعال اصلاح‌طلب:

اوضاع دولت، شلخته و روحانی قرار و مدارها را فراموش کرده است!

عبدالله ناصری از فعالین سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اوضاع دولت شلخته و روحانی قرار و مدارها را فراموش کرده است.




این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره نقد و سؤالات حامیان انتخاباتی روحانی گفت: طبیعی است، وقتی آقای رئیس‌جمهور قرار و مدارها را فراموش کرده و توجهی به نگاه گروه‌هایی که در موفقیتش نقش داشتند، نشان نمی‌دهد، مورد سؤال قرار بگیرد. آقای روحانی به خوبی می‌داند که فضای روزهای منتهی به انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری کمک شایانی کرد تا بتواند، ردای ریاست‌جمهوری را بر تن کند و طبق قانونی نانوشته باید خودش را مقید به این بداند که نظرات پایگاه رای‌هایش را مدنظر قرار بدهد. متاسفانه شاهد این هستیم که نه تنها اینطور عمل نمی‌کند، بلکه نسبت به اظهارات آن چنانی و غیر‌مسئولانه اطرافیانش هم هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد.
وی ادامه داد: روحانی از همان اول هم اعتقادی نداشت که به نظرات دیگران اهمیتی قایل شوند.‌ این نشان می‌دهد، نگاه روحانی به مسئله مهم توسعه سیاسی با آنچه در نظر مرحوم هاشمی‌رفسنجانی بود، تفاوت زیادی داشت. البته در حوزه سیاست خارجی هم همینطور است.
ناصری گفت: همچنین روحانی برخلاف هاشمی که در هر حوزه مدیریت بسیار قوی بود و به همه امور دولتش نظارتی دقیق داشت،‌اشراف چندانی به زیر مجموعه خود ندارد. به‌طوری که رئیس دفترش متقاضی شکایت وزارت اطلاعات از آقای اسماعیل بخشی می‌شود. تا معلوم شود، اوضاع در دولت به قدری شلخته است که با وجود اعلام رسمی رئیس‌جمهور به پیگیری حقوق شهروندی که اتفاقا این را افتخار دولتش می‌داند، طرح شکایت از جانب یکی از نزدیکان رئیس‌جمهور اتفاق می‌افتد.
وی در بخش دیگری از گفت‌و‌گوی خود با «انتخاب» اظهار داشت : ظاهرا آقای روحانی با علم بر اینکه روزهای دشواری پیش رو دارد، در نبود آقای هاشمی تمایل زیادی به کانون‌های قدرت پیدا کرده است و به همین جهت در موضع‌گیری، مواضعی را اتخاذ می‌کند که هیچ وجه‌اشتراکی با نظرات آیت‌الله مرحوم ندارد. به عنوان مثال حرف زدن از بستن تنگه هرمز به نوعی هم‌صدایی با کیهان و تندروها بود.
گفتنی است یکی از اولین شخصیت‌هایی که پس از پیروزی انقلاب تهدید به بستن تنگه هرمز را در سخنان خود مطرح کرد مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود، به عنوان نمونه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در خطبه‌های نماز جمعه 26 مرداد 1363 گفته بود : هر کشتی ایرانی که در کانال سوئز متوقف شود یک کشتی از باند توطئه گران را در تنگه هرمز معطل خواهیم کرد.
هاشمی رفسنجانی 23 مهر 1362 نیز گفته بود‌: اگر غرب دیوانه شود با دیواری از آتش توپ‌های 130 تنگه هرمز را می‌بندیم.
هاشمی رفسنجانی 6 آذر 1362 نیز گفته بود‌: اگر ابرقدرت‌ها جنگ را در تنگه هرمز آغاز کنند ما جنگ را به قدس خواهیم کشاند.
چنان‌چه دیده می‌شود موضوع بستن تنگه هرمز از سوی هاشمی رفسنجانی با ادبیاتی بسیار شدیدتر از آنچه روحانی گفته است بارها مطرح شده بود و ظاهرا هر چقدر دولت روحانی در رفتار با طرف عهد‌شکن منفعل‌تر عمل کند از نظر اصلاح‌طلبان به مشی سیاسی مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نزدیک‌تر است!