kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۲۰۶۴
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۴

انجمن شاعران انقلاب و دفاع مقدس تأسیس شد(اخبار ادبی و هنری)

انجمن شاعران انقلاب و دفاع مقدس از روز گذشته طی مراسمی فعالیت خود را آغاز کرد.



رضا اسماعیلی، شاعر و از اعضای هیئت موسس انجمن شاعران انقلاب و دفاع مقدس در گفت وگو با خبرنگار کیهان گفت: این انجمن با هدف تثبیت و تقویت شجره طیبه ادبیات انقلاب راه‌اندازی شده است. این انجمن بطور مستقل و با صحنه گردانی خود شاعران فعالیت می‌کند اما در ابتدای راه از حمایت مادی و معنوی باغ موزه انقلاب و دفاع مقدس برخوردار است.
وی درباره هسته مرکزی انجمن شاعران انقلاب و دفاع مقدس بیان کرد: علاوه‌بر بنده، پرویز بیگی‌حبیب آبادی، حسین اسرافیلی، مصطفی محدثی خراسانی، علیرضا قزوه، علی محمد مودب، افشین علا و محمود اکرامی‌فر، هیئت موسس این انجمن هستند.
اسماعیلی درباره اهداف انجمن شاعران انقلاب و دفاع مقدس اظهار داشت: پرداختن به شعر انقلاب و دفاع مقدس، شناسایی چهره‌های مستعد و پرورش آنها، اصلی‌ترین اهداف راه‌اندازی چنین تشکلی است. به همین منظور، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای شاعران جوان و مستعد پیش‌بینی شده است.
وی درباره برنامه‌های این انجمن نیز توضیح داد: اولین برنامه ما برگزاری مراسم افتتاحیه انجمن است که امروز (دیروز شنبه 22 دی) برگزار می‌شود. همچنین بناست تا به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، دو جلد کتاب توسط این انجمن منتشر شود. جلد اول با عنوان «40 سال شعر انقلاب» در‌بر دارنده 40 قطعه شعر از 40 شاعر با موضوع انقلاب اسلامی است. جلد دوم نیز «سفر کردگان شعر انقلاب» نام دارد که در‌بر دارنده زندگی نامه 40 نفر از شاعران شاخص انقلاب است که طی سال‌های اخیر از دنیا رفته‌اند.