kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۲۰۳۶
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۹
برتری ایران مقابل ویتنام در دومین بازی جام ملت‌های آسیا

صعود ملی‌پوشان فوتبال به مرحله بعدی قطعی شد /کی‌روش: حالا تمام تمرکزمان روی بازی با عراق است

تیم ملی فوتبال ایران در دومین بازی خود در جام ملت‌های آسیا برابر ویتنام به برتری دو بر صفر رسید. با این پیروزی صعود ایران به مرحله بعدی مسابقات قطعی شد.



سرویس ورزشی-

دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و ویتنام روز گذشته شنبه در ورزشگاه آل نهیان شهر ابوظبی برگزار شد که در پایان ایران موفق شد با نتیجه دو بر صفرحریفش را شکست دهد. گلهای ایران را در این بازی سردار آزمون در دقیقه ۳۸ و ۶۹ به ثمر رساند.
تیم ملی فوتبال ایران در دیدار برابر ویتنام با این نفرات به میدان رفت: علیرضا بیرانوند، وریا غفوری، احسان حاج‌صفی، مرتضی پورعلی‌گنجی، امید ابراهیمی، محمد حسین کنعانی‌زادگان، سامان قدوس، وحید امیری(۶۳- احمد نوراللهی)، مهدی طارمی(۶۳- مهدی ترابی)،‌اشکان دژاگه(کاپیتان) و سردار آزمون(۷۹ -کریم انصاریفرد).
ملی‌پوشان کشورمان به مانند بازی اول برابر یمن در این دیدار نیز نمایش خوب و هماهنگی داشتند و در نهایت برابر ویتنام صاحب برتری دو بر صفر شدند. ایران در بازی دیروز می‌توانست حتی گلهای بیشتری نیز به حریفش بزند اما با وجود فرصت‌های فراوان تنها دوبار دروازه ویتنام باز شد.
ویتنام که در بازی اولش برابر عراق با نتیجه سه بر دو شکست خورد حریف دست و پا بسته‌ای هم نبود تا جایی که یکی، دو موقعیت گلزنی برابر ایران داشت. با پیروزی دیروز تیم ملی، مجموع امتیازات ایران به عدد 6 رسید تا صعودش به مرحله بعدی مسابقات قطعی شود.
دیدار ایران و عراق برای صدرنشینی
در ادامه رقابت‌های فوتبال جام ملت‌های آسیا و از گروه چهارم، دیروز تیم ملی عراق از ساعت 17 مقابل یمن قرار گرفت و با نتیجه ۳ بر صفر به پیروزی رسید.مهند علی (۱۱)، بشار رسن (۱۹) و علا عباس (۹۱) برای عراق گلزنی کردند.در این مسابقه طارق همام و بشار رسن بازیکنان استقلال و پرسپولیس از ابتدا در ترکیب عراق قرار داشتند و بشار هم توانست گل دوم تیمش را به ثمر برساند.
در حال حاضر ایران با ۶ امتیاز و تفاضل گل ۷ صدرنشین است و عراق هم با ۶ امتیاز و تفاضل گل ۴ در رده دوم قرار دارد و از این گروه صعود کرده‌اند. ملی‌پوشان فوتبال ایران که چهار سال قبل با شکست مقابل عراق از جام ملت‌های آسیا کنار رفتند، حالا باید به فکر سومین دیدار مرحله گروهی، صدرنشینی و البته جبران باخت 2015 از این تیم باشند تا با کسب پیروزی، به‌عنوان صدرنشین راهی مرحله یک هشتم نهایی شوند. بازی تیم‌های ایران و عراق چهارشنبه 26 دی ماه ساعت 19:30 برگزار می‌شود.
صحبت‌های کی‌روش در پایان بازی
در پایان این بازی کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی گفت: هر دوتیم برای صعود بازی کردند تا به دور بعد برسند. در نیمه اول توانستیم با بیش از هفتاد درصد مالکیت توپ کار را پیش ببریم و یک موقعیت هم به حریف ندهیم. بازیکنانم تلاش زیادی کردند تا به این موفقیت برسیم. اگر می‌توانستیم از فرصت هایمان بهتر استفاده کنیم در نیمه اول گل‌های بیشتری را به ثمر می‌رساندیم تا با دو یا سه گل به رختکن برویم. کی روش درخصوص برنامه آماده‌سازی تیم ملی برای بازی با عراق تصریح کرد: بازی با عراق همیشه خیلی مهم بوده است. تمام تمرکز ما برای این دیدار است. همیشه دیدار پیش رو مهم‌ترین بازی ماست. تمام تمرکز و رویای ما روی بازی با عراق است. منتظر نتیجه بازی امروز عراق و یمن می‌مانیم. چون برایمان مهم است که استراتژی خودمان را در ایم باره تعیین کنیم. اما حالا وقت صحبت درباره بازی با ویتنام است.
وی در واکنش به خبرنگاری که از روند تیم ملی ایران تمجید کرد، گفت: همین‌طور است. بازیکنان هفت گل زدند و توقعات من را برآورده کردند. از آنها می‌خواهم فشرده بازی کنند. این سبک بازی را امارات، قطر و عربستان انجام نمی‌دهند. بازیکنانم با فشردگی بالایی در میانه میدان بازی می‌کنند. در نیمه دوم بازی با ویتنام کمی عصبانی بودیم چون بازیکنانم می‌خواستند گل‌های بیشتری را به ثمر برسانند. بازیکنانم خیلی خوب بودند و عملکردی را دارند که از آنها انتظار دارم. کی‌روش در پاسخ به این سؤال که ساختار دفاعی ایران نسبت به گذشته چه تغییراتی داشته است، اظهار کرد: تفاوت اصلی در اعتماد به نفس و زمان بندی است. اکثر مدافعان در فوتبال، مثل ببیننده تلویزیونی می‌ایستند تا اتفاقی بیافتد. بازیکنانم امروز واکنش‌های خیلی خوبی داشتند. سردار آزمون خوش درخشید. مهدی ترابی و مهدی طارمی هم توانستند خوب بازی کنند. نوراللهی هم با وجود اینکه تنها دوماه با تیم ملی است، خوب بازی کرد. او در پاسخ به سؤالی درباره احتمال تغییرات در ترکیب تیم ملی ایران در بازی با عراق، بیان کرد: تک تک بازیکنان باید همیشه آماده‌باشند. مهم‌ترین مسئله آمادگی روحی وشخصیتی آن‌هاست. باید نشان دهند برایشان فرقی نمی‌کند روی نیمکت بنشینند یا بازی کنند. اگر قرار است در جام ملت‌ها موفق شویم، باید نیمکت یک‌دست و خوبی داشته باشیم. توقعم از بازیکنان این است که همیشه وقتی از آنها می‌خواهم بازی کنند و وارد زمین شوند، بهتر از بازیکنانی که داخل زمین هستند، بازی کنند. برای یک تیم که می‌خواهد در طول تورنمنت موفق شود، مهم این است که همیشه خوب بازی کنند و در طول بازی‌ها آمادگی خود را نشان دهند. نگاه من تنها روی یک بازی نیست.
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به سؤالی درباره وحید امیری، عنوان کرد: من تجربه خوبی در فوتبال دارم. شاید با بازیکنان بزرگی بازی نکردم اما تجربیات زیادی دارم. با این‌حال نمی‌دانم چرا امیری با توجه به این حجم از توانایی، همچنان در آسیا بازی می‌کند. وحید امیری می‌تواند در بهترین تیم‌های جهان بازی کند.
کی‌روش در پایان و در پاسخ به این سؤال که نظرش راجع به عملکرد سردار آزمون چیست، اظهار کرد: او یکی از بهترین گلزنان ماست. سردار بازی به بازی بهتر می‌شود. او به عنوان مهاجم نوک تیم ملی به عنوان برترین گلزن حضور دارد. او به تازگی از مصدومیت رهایی پیدا کرده است. عملکرد نفر به نفر بازیکنان مهم‌تر است. همچنین وحید امیری، مهدی طارمی و سامان قدوس به او کمک زیادی کردند تا در یک سوم تهاجمی عملکرد خوبی داشته باشیم.