kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۱۹۸۵
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۳
روایت کمونیست آمریکایی از شکنجه

اسماعیل بخشی: سلولم کنار سلول داعشی‌ها بود/ آسیب روحی دیدم!

اسماعیل بخشی عضو حزب کمونیست کارگری که مورد حمایت دشمنان ملت ایران از جمله آمریکا قرار گرفته و دروغ بودن ادعای شکنجه وی در دوران زندان اثبات شده است در دروغی جدید پس از دیدار با هیئت‌هایی از مجلس و قوه قضائیه گفته است: هیچ دیداری با هیچ هیئتی نداشته است! این در حالی است که وی به نمایندگان لیست امید گفته است به دلیل اینکه سلول وی در کنار سلول داعشی‌ها بوده، آسیب روحی دیده است!




وکیل مدافع «اسماعیل بخشی» عضو حزب کمونیست کارگری که وابستگی او به آمریکا به ثبوت رسیده و از سوی دیگر دروغین بودن ادعای شکنجه وی در زندان نیز مشخص شده است در پاسخ به این پرسش که آیا هیئت تعیین شده از سوی دادستان کل کشور برای بررسی ادعای اسماعیل بخشی مبنی بر شکنجه در ایام بازداشت، با وی دیداری داشته است یا خیر؟ گفت: با توجه به اینکه من و موکلم برای پیگیری برخی امور در تهران به سر می‌بردیم، این دیدار در تهران انجام شد.
این وکیل دادگستری گفت: این دیدار با یکی از اعضای هیئت تعیین شده از سوی دادستان کل کشور انجام شد و همه اعضای هیئت حضور نداشتند.
وی گفت: در این جلسه، موکلم اظهارات خود را مطرح کرد و اظهارات وی در صورت جلسه هم درج شد.
وی به جلسه برخی نمایندگان مجلس با موکلش در روز سه‌شنبه ۱۸ دی‌ اشاره کرد و افزود: این جلسه، با حضور نمایندگان عضو فراکسیون امید انجام شد و موکلم اظهارات خود را مطرح کرد.
این اظهارات نشان می‌دهد که اسماعیل بخشی دیدار‌های مختلفی با مسئولین قضایی و نمایندگان مجلس داشته است ولی می‌خواهد با این ادعا که این مقامات رسمی نیستند موضوع را زنده نگه داشته و به دروغ گویی خود ادامه دهد.
جزییات جلسه اعضای فراکسیون امید با اسماعیل بخشی!
جلال میرزایی رئیس ‌کمیته فراکسیون امید جزئیاتی از دیدار اعضای این فراکسیون با اسماعیل بخشی را منتشر کرده است. وی در گفت‌و‌گو با خبرآنلاین گفته است: در جلسه‌ای که در فراکسیون امید با حضور آقای علی مطهری و همکاران نماینده در مجلس شورای اسلامی برگزار شد؛ آقای بخشی با حضور در این نشست ادعاهای خود را از ابتدا بیان کرد.
وی ادامه داد: در طول ۲۵ روز حضور در بازداشت براساس اظهارات خودش برخورد محترمانه‌ای با وی صورت گرفته است هر چند ایشان ادعا می‌کند سلولش در کنار زندانیان دستگیر شده داعشی قرار داشته است. به همین جهت در طی مدت بازداشت دچار آسیب‌های روحی شده است!
میرزایی همچنین گفته است : در جلسه‌ای که فراکسیون امید با وزیر اطلاعات کشور برگزار کرد، آقای علوی گفتند بعد از اینکه آقای بخشی آن پیام را به من درباره برخورد و ضرب و شتمش داد، دستور رسیدگی دادم و یکی از مسئولین وزارت اطلاعات را برای پیگیری دقیق‌تر مسئله به استان خوزستان فرستادم. وزیر اطلاعات اعلام کرد عرف است که کار اطلاعاتی با قاطعیت و سرعت بالا انجام شود اما این به مفهوم بی‌توجهی به حرمت و کرامت افراد نیست. وزارت اطلاعات اساسا نهادی است که حفظ شان اجتماعی شهروندان را سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده است. هر چند بررسی‌های دقیق ما نشان می‌دهد که آقای بخشی هیچ‌گونه شکنجه‌ای در طول مدت بازداشت‌اش نشده است.
وی ادامه داد: کل دوره دستگیری آقای بخشی از روز اول تا آزادی‌اش ۲۵ روز بوده است. در طی این مدت خود آقای بخشی اذعان دارند که در داخل زندان و سلول انفرادی‌اش برخورد مناسب و در خور شانی با او صورت گرفته است. هیچ‌گونه اهانت و تنبیهی در طی این مدت نبوده است. اما بخش اصلی داستان به مسیر شوش تا اهواز مربوط می‌شود. صحبت‌های آقای بخشی نشان می‌هد که نمی‌توان عنوان شکنجه را به برخوردهای صورت گرفته با ایشان در طول مسیر دو ساعته داد... مجموع اظهارات آقای بخشی هم گویای این است که غیر از اتفاقات داخل ماشین، اتفاق و برخورد خاصی با ایشان در طول دوره بازداشت‌اش نشده است.
گفتنی است در روزهای گذشته، اسماعیل بخشی، یکی از کارگران کارخانه نیشکر هفت تپه مدعی شد که از سوی وزارت اطلاعات تحت شکنجه قرار گرفته است.
نکته قابل توجه اینجاست که وی یک ماه بعد از آزادی و حضور در محل کار، این ادعای مضحک را مطرح کرد.
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس ‌کمیسیون امنیت ملی مجلس در روزهای گذشته گفته بود: «اسماعیل بخشی در دوران زندان اعتراف کرده که با حزب كمونيست كارگری که پایگاه این حزب در اروپا است همکاری داشته است.»
اما ادعای اسماعیل بخشی با استقبال گسترده اپوزیسیون و رسانه‌های ضدانقلاب مواجه شد. در همین رابطه «م.ع» از ضدانقلابیون بدنام در حساب کاربری خود در یکی از صفحات اجتماعی تاکید کرد که «اسماعیل بخشی کارش را انجام داد و حالا نوبت ماست.»
متاسفانه در داخل کشور نیز برخی رسانه‌های زنجیره‌ای و فعالین مدعی اصلاحات در کنار برخی نمایندگان فراکسیون امید مجلس، با این موج سازی همراه شده و وزارت اطلاعات را مورد هجمه قرار دادند.
توصیه بی‌بی‌سی به روحانی!
روز سه‌شنبه «ح.ب» که چندی پیش شبه مستندی با عنوان «بهتان برای حفظ نظام» را علیه جمهوری اسلامی ایران ساخته بود در یادداشتی در بی‌بی سی با عنوان «تکلیف نامشخص رئیس‌جمهور ایران با وزارت اطلاعات» نوشت:«همزمان با تحریم یک معاونت وزارت اطلاعات ایران به اتهام اقدام برای حذف فیزیکی مخالفان حکومت در اروپا، مشاور حسن روحانی از صدور دستور رئیس‌جمهور برای رسیدگی به شکایت اسماعیل بخشی از این وزارتخانه خبر داده است. این دو خبر ظاهرا بی‌ارتباط، در واقع برجسته‌کننده پدیده‌ای واحد، یعنی «نوع ارتباط رئیس‌جمهور با وزارت اطلاعات» هستند.»
وی در ادامه نوشت: «موضع دولت آقای روحانی، ممکن است این باشد که دست داشتن ماموران وزارت اطلاعات در ماجراهای اروپایی اخیر و شکنجه اسماعیل بخشی- یا اساسا وقوع هر گونه تخلف جدی را در مجموعه اطلاعات- قبول نکند، یا اتفاقات این وزارتخانه را خارج از کنترل رئیس‌جمهور بداند.»
رسانه روباه پیر، به رئیس‌جمهور توصیه کرده است که درخصوص وزارت اطلاعات به جنجال سازی روی آورده و اعلام کند که اقدامات این وزارتخانه، خارج از کنترل رئیس‌جمهور است.
همانطور که پیش از این نیز ‌اشاره شد، این روزها یک جریان خارجی و یک جریان داخلی به سان دو لبه یک قیچی، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران را مورد هجمه قرار داده است.
این جریان در پی آن است تا ضمن جاده صاف کنی برای تحریم مردم ایران، یک فضای دوقطبی در کشور ایجاد کرده و وزارت اطلاعات را محل مجادله قرار دهد. اقدامات تحسین برانگیز وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در شناسایی و انهدام گروهک‌های تروریستی و جاسوسی، جریان معاند و یک جریان خاص در داخل کشور را حسابی آشفته و عصبی کرده است.
وزارت‌ اطلاعات ایران از معدود وزارتخانه‌‌هایی به شمار می‌رود که بخش عمده‌ای از توفیقات حاصله در آن مرهون همکاری مردم و گزارش‌های مردمی در جلوگیری از توطئه و ناامنی در کشور بوده است.
وزارت اطلاعات در چند سال گذشته با ضربه به تیم‌های تروریستی و کشف مواد منفجره، و انهدام چند باند ‌اشرار و قاچاق سلاح نسبت به تامین امنیت شهروندان اهتمام جدی ورزیده و جان آحاد جامعه را حفظ کرده است.
همچنین وزارت اطلاعات از بدو شکل گیری تاکنون با انهدام شبکه‌های جاسوسی متعدد و شناسایی افرادی که در دام سازمان‌های اطلاعاتی گرفتار شده‌اند، از آلوده شدن آنها و خروج اطلاعات استراتژیک و ذی‌قیمت و دسترسی بیگانگان به منابع حیاتی کشور و انجام عملیات‌های خرابکارانه در زیرساخت‌های کشور پیشگیری کرده است.
اظهارات اسماعیل بخشی در دیدار با اعضای فراکسیون امید که در طول 25 روز بازداشت با وی برخورد محترمانه‌ای صورت گرفته و تنها چون در سلول مجاور زندانی‌های عضو داعش بازداشت بوده دچار مشکل روحی شده است از عجایب روزگار است، گویا یک مجرم انتظار دارد که او را در هتلی نگاه داری و پروار کنند و حقوق ماهیانه نیز به دلیل جرمی که مرتکب شده به وی پرداخت کنند!