kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۱۹۷۳
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۸

ایندیپندنت: انگلیس به خاطر گسترش فقر به وزیر گرسنگی نیاز دارد

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی نوشت 2 میلیون و 200 هزار نفر در انگلیس با ناامنی شدید غذایی مواجهند که بالاترین سطح گزارش شده در اروپا محسوب می‌شود و پارلمان انگلیس نیز خواستار انتصاب وزیر گرسنگی شده است.



روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی از موضوع گرسنگی وسیع و فزاینده در انگلیس خبر داد و نوشته که پارلمان این کشور نیز درباره فقدان اقدام دولت در این زمینه هشدار داده است. دربخشی از این گزارش آمده است: دولت انگلیس به فقدان تلاش برای مقابله با گرسنگی «قابل توجه و فزاینده» در این کشور متهم شده است. این در حالی است که یک گزارش منتشر شده نشان می‌دهد از هر پنج کودک در انگلیس یک نفر در خانه‌ای زندگی می‌کند که ناامنی غذایی در آن شدید است.
 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ایندیپندنت می‌افزاید: قانون گذاران انگلیسی دولت این کشور را به سکوت در ارتباط با ناامنی غذایی متهم کرده‌اند و خواستار انتصاب یک وزیر گرسنگی شده‌اند تا بتوان تضمین کرد می‌توان کاری در این زمینه انجام داد.در این گزارش به ارقامی‌اشاره شده است که نشان می‌دهد 2 میلیون و 200 هزار نفر در انگلیس با ناامنی شدید غذایی مواجهند که بالاترین سطح گزارش شده در اروپا محسوب می‌شود.
این گزارش در حالی منتشر شد که فیلیپ آلستون گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور مقابله با فقر شدید و حقوق بشر نیز اعلام کرده سیاست‌ها و کاهش شدید حمایت‌های اجتماعی سبب تشدید سطح فقر و اعمال مشکلات غیرضروری در انگلیس شده است و اینکه برگزیت در حال تشدید این مشکل است.
«اماروي» مدیر اجرایی موسسه تروسل تراست نیز اعلام کرد: ناکامی در مقابله با دلایل ریشه‌ای این موضوع سبب تشدید نیاز به بانک‌های مواد غذایی شده است و بیش از یک میلیون و سیصد هزار بسته غذایی سال گذشته از سوی موسسه ما در اختیار مردم قرار گرفته است.
بررسی‌های اخیر در ارتباط با فقر در انگلیس نشان می‌دهد خانواده‌های حدود 4 میلیون کودک نیز برای تأمین میوه، سبزیجات و دیگر مواد غذایی سالم در تقلا هستند.
دانش‌آموزان گرسنه
بی بی‌سی نیز از قول یک مدیر مدرسه «مورکم در لانکاشر» در شمال غربی انگلیس نوشت دانش‌آموزان مدرسه او به حدی گرسنه هستند که پس از ورود به مدرسه در سطل آشغال‌ها دنبال غذا می‌گردند. ما بچه‌هایی داریم که مطلقا چیزی برای خوردن ندارند. «شیوون کالینگوود» مدیر این مدرسه گفت: از هر ده دانش‌آموز این مدرسه، یکی از آنها از خانواده‌ای است که نیازهای غذایی خود را از بانک غذایی (جایی که به نیازمندان کمک می‌کند) تامین می‌کند.یونیسف، صندوق کودکان ملل متحد در سال ۲۰۱۷ در گزارشی گفته بود ۱۹ درصد کودکان زیر ۱۵ سال انگلیس در خانواده‌هایی زندگی می‌کنند که با مشکل تامین غذا مواجه هستند.
 شیوون کالینگوود گفته است در حال حاضر در مدرسه او ۳۵ دانش‌آموز وجود دارند که خانواده‌هایشان از بانک غذایی استفاده می‌کنند. او می‌گوید احتمالا تعداد چنین خانواده‌هایی بیشتر است و آمار موجود تنها در‌باره خانواده‌هایی است که مدرسه از آن با خبر است.مدیر این مدرسه گفته است «از اینکه پدر و مادر این بچه‌ها وقتی به مدرسه می‌روند و با گفتن اینکه چیزی برای تامین غذای بچه‌هایشان ندارند به‌گریه می‌افتند، دچار اندوه می‌شود.»او می‌گوید خانواده‌هایی هستند که مرتب به همدیگر مواد غذایی قرض می‌دهند و این مشکلی است که رو به افزایش است.