kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۱۹۶۲
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۷

نامه لبیک تشکل‌های حوزوی و مردمی قم به بیانات رهبر انقلاب

تشکل‌های فرهنگی حوزوی و مردمی شهر مقدس قم با ارسال نامه‌ای خدمت مقام معظم رهبری بر استمرار انقلابی بودن شهر قم تاکید و به بیانات دیروز ایشان لبیک گفتند.



رهبر انقلاب در 19دی ماه جاری طی سخنانی فرمودند: «قم شهر انقلاب است، مرکز انقلاب است، مادر انقلاب است.انگیزه‌هایی وجود دارد برای اینکه فضای انقلابی قم را تغییر بدهند و روحیه‌‌ انقلابی قم و روحیه‌‌ دینی قم را کمرنگ کنند؛ انگیزه‌هایی وجود دارد. از کِید دشمن در همه‌‌ جنبه‌ها و جوانب نباید غافل شد: از جنبه‌ اقتصادی که کید و مکر و دشمنی می‌کند، نباید از کید و مکر و دشمنی او در جنبه‌‌ فرهنگی غافل شد؛ مشغولند، انگیزه‌هایی دارند، عواملی را می‌فرستند؛ باید به این توجّه کرد. بزرگان قم، جوانان قم باید نگذارند تا دست‌های خائن، قم را از مرکزیّت انقلاب، از کانون انقلاب ‌بودن بیرون بیاورند و این معانی را در آن کمرنگ کنند.»
به گزارش فارس، در ابتدای این نامه آمده است: «خداوند منان را عاجزانه شاکریم که بر امت اسلام و ملت آزاده ایران منت نهاد و مقتدائی حکیم و رهبری شجاع و فرزانه، به آزادیخواهان جهان ارزانی داشت. اما پیام شما امیدها و نگرانی‌ها را در دل ما زنده‌تر کرد. امید از این رو که شما، جوانان قم را لایق خطاب خود دیده اید ومسئولیت خطیری را بر دوش بزرگان و جوانان قم اعم از طلاب و دانشجویان و دیگر اقشار قرار داده‌اید و نگرانی از اینکه چقدر دست‌های خائن در جهت انقلاب زدایی از شهر خون وقیام، تلاش جدی دارند و در مقابل جبهه انقلاب، تلاشی وافی در این جهت نداشته است؛ تا آنجا که رهبر عزیز ما، فرمانی چند باره را، محکم‌تر از قبل تکرار می‌فرمایند.»
تشکل‌های فرهنگی حوزوی و فرهنگی سپس تاکید کرده اند: «رهبرا ! آن روز که فرمودیدمسئله‌‌ انقلابی‌گری در حوزه‌‌ قم در معرض خطر است؛ این را باید توجه کنید؛ باید جزو مسائل اصلی شما باشد.باید اصحاب فکر، فکر کنند» ضرورت داشت اصحاب فکر، می‌نشستند و فکر می‌کردند و «مهد انقلاب، به‌عنوان کوره‌‌ آتشفشانی که همین‌طور انرژی انقلابی را صادر می‌کند» با ترویج اسلام ناب دست کسانی که «عمدتاً در قم، دارند سرمایه‌گذاری می‌کنند برای اینکه در سطوح مختلف، آدم درست کنند» را کوتاه می‌کردند.»
این نامه در ادامه آورده است: «اینک ما جوانان قم ضمن عذر خواهی از مولا و مقتدای خود و شرمساری بخاطر قصورها و تقصیرهای گذشته؛ ندای پر مهر رهبر فرزانه خویش را لبیک گفته و با شجاعت و عقلانیت، «احساس خطر را کافی ندانسته» و توان خویش را در جهت تقویت هر چه بیشتر و سریعتر مبانی اسلام ناب محمدی -که امامین انقلاب بهترین شارحان آن در عصر کنونی هستند- به کار برده و با روشنگری و برنامه‌ریزی دقیق و عاری از شعار زدگی، تحقق منویات حضرتعالی را دنبال می‌نماییم و در اولین فرصت گزارش آن را به محضر مبارکتان تقدیم خواهیم کرد. از خداوند متعال طول عمر با برکت و توفیقات روز افزون رهبر حکیم، مدّبر، آگاه و بصیر خویش را خواهانیم.»
این نامه با این عنوان به پایان رسیده است: «فرزندان انقلابی شما در شهر مقدس قم شهر خون و قیام»
قریب به 70تشکل این نامه را امضا کرده‌اند که ذکر نام همه آنها ممکن نیست. برخی از این تشکل‌ها عبارتند از: قرار گاه اساتید و طلاب انقلابی حوزه علمیه قم؛ تشکل فراگیر تبلیغ گروهی طلاب(با عضویت 500 گروه تبلیغی)؛ شورای هماهنگی گروه‌ها وفعالان فرهنگی حوزوی(با عضویت بیش از 50 گروه و مجموعه فعال فرهنگی)؛ موسسه فرهنگی نورالهدی؛ موسسه‌ خیریه باب الحوائج پردیسان قم؛ موسسه نورایمان قم؛ مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی
حوزه‌های علمیه و...