kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۱۹۶۰
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۷

دیدار وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با رئیس ‌جمهور بولیوی

امیر سرتیپ حاتمی، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران که به نمایندگی از رئیس‌جمهوری کشورمان برای حضور در مراسم تحلیف ریاست‌ جمهوری ونزوئلا در صدر هیئت عالی‌رتبه وارد کاراکاس پایتخت ونزوئلا شده بود، در حاشیه این مراسم با رئیس‌جمهور بولیوی دیدار و گفت‌وگو کرد.



وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در بدو ورود به کاراکاس مورد استقبال وزیر برنامه‌ریزی ونزوئلا قرار گرفت و در یک کنفرانس خبری مشترک، علاقه جمهوری اسلامی ایران را در گسترش همکاری‌های همه‌جانبه با کشور دوست و برادر که نقش فعالی در مبارزه‌های ضداستعماری داشته است، خاطرنشان کرد.
امیر سرتیپ امیر حاتمی در حاشیه مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری ونزوئلا با اوو مورالس، رئیس‌جمهور بولیوی دیدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش فارس، در این دیدار که هیئت همراه وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و وزیر امور خارجه بولیوی نیز حضور داشت، طرفین درخصوص تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای و همچنین روابط دو جانبه گفت‌وگو کردند.
وزیر دفاع همکاری‌های دو کشور در سطح بین‌الملل و دو جانبه را دوستانه و در راستای تامین منافع همه ملت‌های انقلابی و مستقل ارزیابی و بر توسعه آن تاکید کرد.
مورالس نیز از مواضع و خدماتی که جمهوری اسلامی ایران در حفظ صلح و امنیت بین‌الملل به‌ویژه مبارزه با تروریسم در منطقه غرب آسیا داشته تقدیر و بر لزوم توسعه همکاری‌های دو جانبه تاکید کرد و اظهار داشت که ما در کنار شما قرار داریم.
امیر سرتیپ حاتمی نیز از مواضع انقلابی و مستقل دولت بولیوی تقدیر کرد و پیشرفت‌های کشور بولیوی در دوره ریاست‌جمهوری آقای مورالس را ستود و آمادگی کشورمان برای همکاری و به‌ویژه انتقال فناوری در راستای توسعه بولیوی را مورد تاکید قرار داد.
دولت ونزوئلا از جمله دولت‌های انقلابی در آمریکای لاتین است که در سال‌های گذشته روابط خوبی با جمهوری اسلامی ایران داشته است. نیکولاس مادورو برای دومین بار برای یک دوره شش ساله با رأی مستقیم مردم به ریاست‌جمهوری این کشور برگزیده شد که با توطئه‌های مختلفی از طرف آمریکا مواجه بوده است.