kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۱۹۴۵
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۳

انهدام باند سارقان موبایل قاپ در پایتخت

رئیس‌پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری سه سارق موبایل قاپ در مرکز پایتخت خبر داد.



به گزارش پلیس پیشگیری پایتخت، سرهنگ کیوان ظهیری گفت: پس از اعلام شکایات مردمی به کلانتری ۱۰۷ فلسطین مبنی بر سرقت تلفن همراه، پرونده‌ای در این خصوص تشکیل و موضوع تحت بررسی پلیس قرار گرفت.
ظهیری افزود: ماموران کلانتری با حضور و گشت‌زنی در منطقه، به یک‌مورد مشکوک شده و با توجه به مشخصات افراد دریافتند که افراد همان سارقان مورد نظر هستند که در این رابطه سه سارق (دومرد و یک زن) توسط ماموران کلانتری ۱۰۷ فلسطین دستگیر شدند.
وی درخصوص شیوه سرقت متهمان گفت: این افراد از طریق سایت دیوار با کسانی که تبلیغ فروش محصولات خود را داشتند تماس برقرار کرده و با قرار گذاشتن در محلی پس از گرفتن وسایل مورد نظر از خریداران اقدام به فرار می‌کردند. شیوه دیگر متهمان به این شکل بود که آنها با سوار شدن در تاکسی‌ها به بهانه اینکه تلفن همراه خود را در منزل جا گذاشته‌اند از راننده درخواست تلفن همراهشان را می‌کردند که پس از گرفتن تلفن راننده درب خودرو را باز کرده و اقدام به فرار می‌کردند.
رئیس ‌پلیس پیشگیری پایتخت با‌ اشاره به اینکه این متهمان سابقه دار دارای ۲۴ شاکی هستند، در توصیه‌ای خطاب به شهروندان خاطرنشان کرد: شهروندان به هیچ عنوان به افراد ناشناس اعتماد نکنند و لوازم شخصی از جمله تلفن همراه خود را در اختیار دیگران قرار ندهند، همچنین به هنگام تردد در شهر مراقب اطراف خود باشند و هر فردی را سوار بر خودرو خود نکنند.
کشف ۶ کیلوگرم شیشه در جنوب پایتخت
سرهنگ ظهیری همچنین از انهدام باند تولید و توزیع‌کننده مواد مخدر خبر داد و گفت: با توجه به دریافت خبری مبنی بر فعالیت یک باند تولید و توزیع‌کننده مواد مخدر در جنوب پایتخت، پرونده‌ای در این خصوص در کلانتری ۱۵۳ شهرک ولیعصر تشکیل شد.
وی افزود: در یک‌عملیات که با کمک اهالی محل انجام شد، تمام اعضای باند تولید و توزیع‌کننده مواد مخدر توسط پلیس دستگیر و مقدار ۶ کیلوگرم ماده مخدر شیشه از مخفیگاه متهمان کشف شد که به همراه متهمان به مراجع قضایی ارجاع شدند.