kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۱۹۲۵
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۱

اجازه ندهید پرونده فساد در فوتبال خاک بخورد!



سرویس ورزشی-
حامد کاویانپور هافبک اسبق باشگاه پرسپولس و تیم ملی فوتبال ایران در برنامه‌ای به نام فوتبالیسم که از شبکه سوم سیما پخش شد، صحبت‌هایی را درباره وجود یک جریان دلالی در تیم ملی فوتبال سال 2006 مطرح کرد که بازتاب فراوانی در بین اهالی فوتبال داشت.
کاویانپور که در زمان بازیگری از بازیکنان خوب و شناخته شده پرسپولیس بود، در این برنامه گفت: «در اردوی آمادگی تیم ملی ایران قبل از جام ملت‌های آسیا 2004 از ناحیه رباط دچار مصدومیت شدید شدم و چند ماهی از میادین دور بودم. بعد از نزدیک به 6 ماه به فوتبال برگشتم و برای تیم پرسپولیس به میدان رفتم. وقتی قرار بود اولین اردوی تیم ملی در راه جام جهانی 2006 آلمان تشکیل شود، یک نفر با من تماس گرفت و مدعی شد اگر می‌خواهم در تیم ملی باشم و این شانس را داشته باشم که همراه تیم به جام جهانی بروم، باید 40 میلیون تومان هزینه کنم که من به پیشنهادشان پاسخ منفی دادم.»
بعد از این صحبت‌های کاویانپور برخی جریان دلالی حاکم بر تیم ملی را به سرمربی وقت تیم ملی (برانکو) نسبت دادند اما این بازیکن با انتشار ویدئویی گفت: «منظورش برانکو نبوده ، بلکه‌اشاره‌اش به برخی از دلالان خبرنگارنما بوده که بعدها تعدادی از آنها دستگیر شده و به زندان انداخته شدند.»
قبل از بازیکنانی چون حامد کاویانپور، برخی دلسوزان واقعی ورزش هم در صحبت‌هایشان بارها بر وجود فساد در فوتبال تاکید داشتند و صراحتا می‌گفتند جریانی فاسد و منفعت‌طلب در فوتبال وجود داشته و دارد که همواره منافع شخصی و گروهی خود را بر منافع ملی ترجیح می‌دهد. این افراد با استفاده از امکانات خود از جمله برخی رسانه‌های مکتوب و دیداری موجب آلوده شدن فضا و عدم پیشرفت شایسته و بایسته فوتبال شده‌اند.
حالا وقتی بازیکنانی در سطح کاویانپور که سالها برای پرسپولیس و تیم ملی بازی کرده همان صحبت‌ها را به شکل دیگری بیان می‌کند بیش از هر چیز گویای این نکته است که فساد در فوتبال وجود دارد و باید برای دفع آن دست به پاک‌سازی زد.
چند هفته پیش در سایت میزان که ارگان رسمی قوه قضائیه است، خبری آمده بود با این شرح‌: «‌قوه قضائیه در راستای پاکسازی فوتبال ایران سی دلال و واسطه غیر‌رسمی رابه مراجع ذیصلاح احضار کرده است.» در زمان انتشار خبر در همین صفحه ابراز امیدواری کردیم این حرکت مبارک و بسیار ضروری که آغاز شده با قدرت تداوم پیدا کند و باز به دلایل نا معلوم نیمه کاره رها نشود.‌
حالا به بهانه صحبت‌های کاویانپور خدمت مسئولان محترم که همت کرده و وارد گود‌مبارزه با مفسدان شده‌اند عرض می‌کنیم که اجازه ندهید این پرونده مهم خاک بخورد، تمام ابعاد آن را تا آخر پیگیری کنید تا به سالم‌تر شدن فضای ورزش و فوتبال کمک کنید.
فراموش نکنیم در محیط ناسالم و شرایط آلوده نمی‌توان توقع به ثمر نشستن برنامه‌ها و تحقق اهداف را داشت. این قانون و اصلی است که فوتبال و غیر فوتبال، ورزش و غیر ورزش نمی‌شناسد، در همه جا و همه وقت و تمام امور فردی و اجتماعی ساری و جاری است.