kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۱۸۸۶
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۲
فرماندار شاهرود:

1664واحد مسکن مهر در استان سمنان بدون متقاضی است




معاون استاندار سمنان و فرماندار شاهرود گفت: یک هزارو664 واحد مسکن مهر استان  سمنان بدون متقاضی است که باید تعیین تکلیف شود.
محمد کرم محمدی افزود: در شهرستان شاهرود هم برخی از واحدهای مسکن کارشان پایان یافته یا از پیشرفت بالایی برخوردار بوده اما متقاضی ندارند.
وی ادامه داد: در برخی طرح‌های مسکن مهر شهرستان شاهرود هم از برخی متقاضیان پول گرفته شده، وام هم داده شده و آنها در مرحله پرداخت قسط هستند ولی واحدهای خود را تحویل نگرفته‌اند.
فرماندار شاهرود با تاکید بر اینکه هیچ واحدی تا تکمیل نهایی به متقاضیان تحویل داده نشود، افزود: از مسئولان درخواست می‌شود با برطرف کردن موانع و پیگیری تعهدات پیمانکاران تلاش کنند هر چه سریع‌تر واحدها به متقاضیان تحویل داده شود.
حسین دهقان سرپرست اداره کل مسکن و شهرسازی استان سمنان در این نشست با بیان اینکه 156 واحد مسکن مهر شهرستان شاهرود آسانسور ندارند، افزود: از محل یارانه‌ها مبلغ 20 میلیارد ریال برای راه‌اندازی آسانسورهای طرح‌های صنعتی ساز اختصاص یافته است.
وی با ‌اشاره به اینکه قرارداد ساخت 912 واحد مسکن مهر با یک شرکت بسته شده ، افزود : این واحدها در 2 طرح 560 و 352 واحدی در نظر گرفته شد که 380 طرح آن باقی مانده است که با داشتن متقاضی باید تعیین تکلیف شود.
وی ادامه داد: در سال‌های گذشته پیگیری‌های زیادی برای تکمیل واحدهای باقی مانده شد که از طریق شورای مسکن استان، شهرستان و دادستان مساعدت‌های زیادی به عمل آمد اما بخاطر زیاده‌خواهی پیمانکار به نتیجه‌ای نرسیدیم.
سرپرست اداره کل مسکن و شهرسازی استان سمنان افزود: برای تعیین تکلیف این پرونده طرح موضوع در مراجع قضایی شده است.