kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۱۸۴۰
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۷

نطق تلویزیونی ترامپ علیه دموکرات‌ها دولت آمریکا همچنان تعطیل

همزمان با 19 روزه شدن تعطیلی دولت در آمریکا طرف‌های اصلی این منازعه سیاسی برای انداختن تقصیر تعطیلی دولت به گردن طرف مقابل، به ایراد سخنرانی و نطق تلویزیونی برای مردم آمریکا روی آوردند.

از اول دی ماه و به دنبال تشدید اختلاف‌ها بین کاخ سفید با دموکرات‌ها بر سر تخصیص بودجه درخواستی «دونالد ترامپ» برای ساخت دیوار در مرز مکزیک، دولت آمریکا به دلیل عدم تصویب بودجه وارد وضعیت موسوم به «تعطیلی» شده 800 هزار کارمند و کارگر یا بدون حقوق کار می‌کنند یا به مرخصی فرستاده شده‌اند. به گفته برنی سندرز با تعطیلی دولت 755 هزار نفر گرسنه بیکار هم امکان دریافت وعده غذایی را از دست داده‌اند ترامپ هم هشدار داده اگر لازم ببیند ماه‌ها و سال‌ها ممکن است این تعطیلی را ادامه دهد. هنوز نه ترامپ و نه دموکرات‌ها از موضع خود کوتاه نیامده‌اند و مردم آمریکا عملا تبدیل به گروگان بین ریاست جمهوری و کنگره شده‌اند.
دیروز ترامپ تلاش کرد تقصیر این تعطیلی را به گردن دموکرات‌ها بیاندازد وی در نطق تلویزیونی خطاب به مردم این کشور درباره «بحران امنیتی و انسانی رو به گسترش» و هزینه‌های انسانی و مالی ناشی از افزایش مهاجرت غیرقانونی به آمریکا سخن گفت. به گزارش فارس ترامپ گفت: «در صورت عدم ساخت دیوار مرزی» تعداد آمریکایی‌هایی که امسال به خاطر مواد مخدر کشته خواهند شد از تعداد کشته‌شده‌های کل جنگ ویتنام بیشتر خواهد شد. هر هفته، ۳۰۰ نفر از شهروندان ما فقط به خاطر هروئین کشته می‌شوند و ۹۰ درصد از این مواد مخدر از طریق مرز جنوبی (مرز مکزیک) وارد کشور می‌شود» وی ادامه داد: «این، یک بحران انسانی است، ماه گذشته، ۲۰۰۰۰ کودک مهاجر به صورت غیرقانونی به کشور آورده شدند و از این کودکان به عنوان پیاده‌نظام‌های انسانی باندهای خلافکار بی‌رحم و حیوان صفت استفاده می‌شود. از هر سه زن (مهاجر غیرقانونی) در مسیر حرکت به آمریکا از مکزیک به یک زن آزار جنسی داده می‌شود. زنان و کودکان، بزرگ‌ترین قربانیان سیستم معیوب و شکست‌خورده (مهاجرت) ما هستند» ترامپ افزود: «طی چند سال گذشته، من با ده‌ها خانواده که عزیزانشان توسط مهاجران غیرقانونی از دست رفته، دیدار کردم.
من دستان مادران‌گریانی را در دست گرفتم و پدران ماتم‌زده را در آغوش گرفتم، خیلی ناراحت‌کننده و وحشتناک است. من هرگز رنجی که در چشمانشان و لرزشی که در صدایشان بود را فراموش نخواهم کرد. چه قدر دیگر باید خون آمریکایی‌ها ریخته شود تا کنگره آمریکا مسئولیت خودش را انجام دهد؟ »
دقایق کوتاهی بعد از این سخنرانی تلویزیونی، «نانسی پلوسی» رئیس‌ دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا و «چاک شومر» رهبر اقلیت دموکرات‌ها در مجلس سنای این کشور در نطق تلویزیونی مشترک به اظهارات ترامپ پاسخ دادند.
 رئیس ‌مجلس نمایندگان آمریکا و رهبر دموکرات‌ها در سنای این کشور ضمن محکوم کردن ادبیات و لفاظی ترامپ درباره موضوع مهاجرت، او را به داشتن عقده برای «ساخت دیوار مرزی» متهم کردند.