kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۱۸۳۸
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۷

شهادت 5 جوان شیعه ساکن قطیف در حمله ارتش آل سعود به منازل مسکونی

نظامیان سعودی با حمله به محلات مسکونی در دو منطقه در استان «قطیف»، پنج نفر را به شهادت رساندند.

منابع مطلع در شرق عربستان اعلام کردند که نظامیان سعودی به محلات مسکونی در دو منطقه الجش و ام‌الحمام در استان قطیف حمله کردند. قطیف یکی از استان‌های بزرگ منطقه الشرقیه‌(در شرق عربستان) است که دارای ذخایر زیرزمینی مثل نفت و گاز است.
پایگاه خبری مرآة الجزیره به نقل از منابع محلی گزارش کرد که در حمله نیروهای امنیتی سعودی پنج نفر شهید و دو نفر نیز بازداشت شدند. این حادثه خونین در اولین روزهای سال نو میلادی و در سالروز سوم اعدام شیخ «نمر باقر النمر» رخ داد.
به گفته این منابع، نظامیان سعودی با خودروهای جنگی خود به این مناطق یورش برده و حملاتشان همچنین به بروز آتش‌سوزی در مزرعه‌ای بین مناطق الجش و  ام الحمام و نیز تخریب برخی منازل منجر شد که این اقدامات وحشیانه سبب به وجود آمدن رعب و وحشت در میان مردم شد. شاهدان گفتند نظامیان سعودی به صورت گسترده به سمت مناطق مسکونی مملو از جمعیت و نیز به سمت خودروها و منازل آتش گشودند و کودکان و دانش‌آموزان هم در داخل مدارس خود محاصره شدند.با شهادت این پنج جوان، آمار شهدا در  شرق عربستان که یا ترور شدند یا با شمشیر اعدام یا تحت شکنجه شهید شدند، از ابتدای جنبش مردمی در سال 2011 در القطیف به 90 شهید افزایش یافته است. رژیم سعودی همچنان از تحویل پیکرهای 31 شهید به خانواده‌هایشان خودداری می‌کند.در واکنش به این حمله آل سعود، جریان «کار اسلامی» بحرین با صدور بیانیه ای اعلام کرد: «خاندان جنایتکار آل سعود پنج جوان را در حمله به مناطق «الجش» و «ام الحمام» در شهر القطیف به شهادت رساندند.» در ادامه این بیانیه آمده است: «جنایات آل سعود هیچ فرقی با اقدامات تروریستی و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در حق ملت فلسطین ندارد.»