kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۱۸۲۸
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۲

بنیاد برکت 2500 تخت بیمارستانی در کشور ایجاد می‌کند

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: بنیاد برکت 2500 تخت بیمارستانی در قالب ساخت 12 بیمارستان با هماهنگی وزارت بهداشت و درمان ایجاد می‌کند.

محمد مخبر در حاشیه بهره‌برداری از مرکز ناباوری لرستان که با کمک بنیاد برکت احداث شده در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: از مجموع این 12 بیمارستان 9 مورد تحویل یا در حال تحویل است.
وی اظهار داشت: در بخش دارو مخصوصا داروهای تک بیماران صعب‌العلاج بنیاد برکت اقدامات خوبی انجام داده است.
مخبر ادامه داد: 200 مرکز بهداشتی درمانی در سراسر کشور توسط بنیاد برکت احداث شده و 60هزار نسخه بیماران سرطانی در سال گذشته توسط بنیاد برکت پرداخت شده است.
وی افزود: چهار مرکز فوق‌تخصصی ضدسرطان در چهار نقطه کشور راه‌اندازی شده و در مجموع بیش از 10 هزار طرح در سال جاری در کشور بهره‌برداری می‌شود.
وی همچنین در مراسم بهره‌برداری از 500 طرح اشتغالزایی اجتماع محور و تسهیلات محور که در فرمانداری دلفان برگزار شد. از سرمایه‌گذاری 3 هزار میلیارد تومانی بنیاد با مشارکت مردم در روستاها و مانطق محروم کشور خبر داد و افزود: با امکاناتی که در لرستان و شهرستان دلفان وجود دارد می‌توانیم دلفان را به یک منطقه موفق اقتصادی با محوریت اشتغال تبدیل کنیم و شاهد میانگین بیکاری 2 یا 3 درصد پایین‌تر از آمار بیکاری استان لرستان باشیم و امیدواریم که طی دو سال آینده دلفان به یک شهر توسعه یافته تبدیل شده باشد.