kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۱۸۰۸
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۹

هفدهمین دوره جام ملت های فوتبال آسیا

برتری خفیف ژاپنی‌ها در اولین گام با قضاوت فغانی
تیم ملی فوتبال ژاپن در نخستین دیدار خود در جام ملت‌های آسیا مقابل ترکمنستان به برتری دست پیدا کرد. در ادامه مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا و از گروه ششم این بازی‌ها، تیم ملی فوتبال ژاپن دیروز از ساعت 14/30 به مصاف تیم ترکمنستان رفت که این بازی با نتیجه ۳ بر ۲ به سود ژاپن به پایان رسید. آمانف (۲۷) و آتایف (۷۹- پنالتی) برای ترکمنستان گلزنی کردند و گل‌های ژاپن را هم یویا اوساکو (۵۶ و ۶۰) و ریتسو دوان (۷۱) به ثمر رساندند. قضاوت این دیدار برعهده علیرضا فغانی بود که محمدرضا منصوری و رضا سخندان وی را به عنوان دو کمک همراهی کردند. ژاپن در این مسابقه ابتدا از ترکمنستان عقب افتاد و نیمه نخست را بازنده به رختکن رفت ولی در نیمه دوم به خودش آمد و توانست سه گل متوالی وارد دروازه ترکمنستان کند. ترکمن‌ها هم در دقیقه ۷۱ یکی از گل‌ها را با ضربه پنالتی جبران کردند تا اختلاف گل هایشان با حریف به حداقل برسد.
جهانبخش: حاضرم به تیم کمک کنم
علیرضا جهانبخش، مهاجم تیم ملی در حاشیه تمرین دیروز بعدازظهر این تیم اظهار کرد: خدا را شکر بعد از مدت طولانی که بیرون بودم و بدشانسی که داشتم تمرینات خودم را پشت سر گذاشتم و به طور کامل از امروز(دیروز) با تیم تمرین می‌کنم و اگر کادرفنی صلاح بداند، حاضرم به تیم کمک کنم و از تمرین کنار سایر بازیکنان لذت ببرم. جهانبخش درباره دیدار عراق و ویتنام گفت: ما بازی را می‌دیدیم و کسی را نمی‌شود دست کم گرفت. بعضی تیم‌ها با انرژی مضاعف به این مسابقات می‌آیند و چیزی برای از دست دادن ندارند. ما از نحوه عملکرد ویتنام شوکه شده بودیم و انتظار چنین بازی را نداشتیم. کم‌ترین حق آنها یک امتیاز بود و ویتنام بدشانس بود. برای ما فرقی نمی‌کند حریف مان چه تیمی باشد و با تمام قوا به میدان می‌رویم.این بازیکن تیم ملی درباره رقیبان اصلی ایران در جام ملت‌های آسیا گفت: رقیبان سنتی ما یعنی استرالیا، ژاپن و کره از مدعیان اصلی هستند. عربستان و امارات هم می‌توانند در این جام نتیجه بگیرند. البته با بازی دیروز ویتنام ممکن است در این جام شگفتی هم داشته باشیم. ما هم هدف بزرگی داریم و در راستای آن تلاش خواهیم کرد.
سرمربی هند: غول خفته‌ بیدار شده است
استفان کنستانتین، سرمربی هند بعد از برتری تیمش حالا از آرزوهای بزرگ خود با این تیم گفت: با وجود همه چیزها باید بهتر و بهتر شویم. فوتبال هند خیلی جا برای بهتر شدن دارد و خیلی از مسائل مدیریتی و مربیگری در این تیم باید اصلاح شود و بهبود یابد. الان مهم است که فوتبال هند در مسیر پیشرفت به کار خود ادامه دهد. بالاخره موفق شدیم که برای فوتبال هند احترام بخریم و باعث شویم همه به فوتبال هند احترام بگذارند؛ غول خفته‌ای را که چهار سال پیش کشته و دفن شده بود زنده کردیم.
تیم ملی فوتبال هند باید در دومین دیدار خود در جام ملت‌های آسیا در حالی برابر امارات میزبان قرار گیرد که با ۳ امتیاز در صدر جدول قرار دارد و حتی تساوی در این دیدار نیز می‌تواند مسیر صعود هندی‌ها به دور بعد را هموار کند. کنستانتین در پایان گفت: دو بازی خیلی سختی در پیش داریم. بازی با بحرین خیلی سخت است و همه دیدیم که در بازی نخست چه بازی خوبی انجام داد. امارات هم میزبان رقابت‌هاست و بازی با این تیم هم سختی‌های زیادی خواهد داشت. سعی می‌کنیم هر دو دیدار باقی مانده خودمان را در این گروه ببریم و با قاطعیت راهی مرحله بعد شویم.
سرمربی ویتنام: می‌توانیم برابر ایران امتیاز
به دست آوریم
تیم ملی فوتبال ویتنام با وجود بازی خوبی که برابر عراق به نمایش گذاشت، در نهایت با نتیجه ۳ بر ۲ تن به شکست داد. پارک هانگ سئو سرمربی ویتنام بعد از بازی گفت: با وجود آنکه بازی خوبی به نمایش گذاشتیم اما در نهایت تن به شکست دادیم. بازیکنان ما از نظر فنی و بدنی خوب بودند. متاسفانه گل بدی در دقایق پایانی دریافت کردیم. عراق با وجود آنکه خوب نبود اما نسبت به ما بهتر ظاهر شد و شایسته پیروزی هم بود.او درباره بازی برابر ایران گفت: برنامه ما این است که برابر تیم قوی ایران حداقل یک امتیاز کسب کنیم. به خوبی برای آن دیدار آماده خواهیم شد و حریف را بررسی خواهیم کرد. باید به خود اطمینان داشته باشیم که می‌توانیم برابر ایران امتیاز به دست آوریم.سرمربی کره‌ای ویتنام در پایان گفت: با وجود آنکه جام ملت‌های آسیا رقابت بزرگی است و من به حضور در آن افتخار می‌کنم اما برای من رقابت خاصی نیست چرا که من سابقه حضور در جام جهانی ۱۹۹۴ و ۲۰۰۲ را دارم. جام ملت‌های آسیا نسبت به جام جهانی سطح پایین‌تری دارد و با این حال نهایت تلاش خود را به کار می‌گیریم که در دیدار دوم بهتر ظاهر شویم.
کاتانچ: نیمکت نشینی طارق‌اشتباه بود
سریچکو کاتانچ سرمربی اسلونیایی عراق بعد از بازی با ویتنام گفت: چنان‌که پیش از این هم گفتم بازی راحتی برابر ویتنام نداشتیم. ویتنام سرعتی نشان داد و خوب ظاهر شد اما مهم این بود که توانستیم سه امتیاز را به دست آوریم.‌اشتباهاتی در این دیدار داشتیم که باید در دیدارهای بعدی برطرف کنیم. خوشحالم که توانستیم پیروزی در این دیدار را به دست آوریم.او ادامه داد: در نیمه نخست عملکرد ضعیفی از خود نشان دادیم. در کارهای دفاعی خوب نبودیم و باید بهتر از این ظاهر شویم. از بازی خوب ویتنام شگفت زده نشدم. به حریف احترام گذاشتیم و خوشحالم که سه امتیاز را کسب کردیم. به تیم ویتنام به خاطر بازی خوبی به نمایش گذاشتند تبریک می‌گویم. نمی‌توانم بگویم که در نیمه دوم خوش شانس بودیم اما می‌توان گفت که خوش شانس‌تر از حریف بودیم. برای پیروز شدن به شانس هم نیاز است.
سرمربی عراق درباره دیدار برابر ایران گفت: قبل از دیدار برابر ایران باید یمن را شکست دهیم. فعلا به دیدار برابر یمن فکر می‌کنیم.او در پایان درباره طارق همام، بازیکن استقلال که در این دیدار موفق به گلزنی شد، گفت: باید اعتراف کنم که او باید در ترکیب اصلی به میدان می‌رفت و نیمکت نشینی او‌اشتباه بود. طارق بازیکنی است که می‌تواند به سرعت حرکت کند و تیم را به سمت پیروزی سوق دهد.
سرمربی عربستان : امیدوارم با قهرمانی به خانه برگردیم
*خوان آنتونیو پیتسی سرمربی عربستان در نشست خبری بعد از بازی با کره شمالی گفت: از نتیجه دیدار، برتری 4 بر صفر و عملکرد تیم خود در دیدار نخست بسیار راضی هستم. خوشحالم که این پیروزی بزرگ را به دست آوردیم. امیدوارم که این نتیجه خوب انگیزه برای ما در ادامه بازی‌ها شود.او ادامه داد: دیدار نخست برابر کره شمالی آسان نبود چرا که این تیم به بازی دفاعی و بسته روی آورده بود. خوشحالم که توانستیم سبک بازی خود را به حریف دیکته کردیم و توانستیم این پیروزی ارزشمند را کسب کنیم. در این چند مدتی که در تیم ملی عربستان بوده‌ام شناخت بسیار خوبی به دست آورده‌ام و نقاط ضعف و قوت تیم را به خوبی می‌دانم. سرمربی عربستان در پایان گفت: امیدوارم که با قهرمانی به خانه برگردیم. برای رسیدن به این هدف بزرگ کار بسیار سختی پیش رو داریم و باید بسیار آماده‌باشیم.
آقاجانیان: ویتنام مستحق باخت نبود
 مارکار آقاجانیان در حاشیه تمرین دیروز تیم‌ملی در امارات درباره دیدار ویتنام و عراق که به همراه کی‌روش و کروز از نزدیک دید، اظهار کرد: توقع نداشتیم که ویتنام این اندازه خوب باشد. همان طور که همه می‌دانند، ویتنام ۱۳ بازی تدارکاتی برای آماده‌سازی در راه جام ملت‌ها داشته که شش تا از آنها در ماه گذشته بوده است، بنابراین با آمادگی کامل در این مسابقات حضور پیدا کردند. به نظر من دیروز هم مستحق باخت نبودند و می‌توانستند حداقل یک امتیاز را بگیرند. او افزود: بیشتر کارشناسان می‌گویند که عراق مدعی اول گروه ماست. این گفته خیلی از کارشناسان است. این تیم نه تنها مدعی اول گروه است بلکه مدعی حضور در نیمه نهایی است. ضمن اینکه ما مقابل ویتنام بازی سختی خواهیم داشت. ما می‌دانیم یک فینال دیگر مقابل این تیم داریم. باز هم می‌گویم که خیلی از کارشناسان می‌گویند، عراق مدعی اول گروه است. ما هم با ویتنام بازی سختی داریم که برای صعود به مرحله بعد تلاش می‌کنیم.مربی تیم‌ملی درباره شرایط ملی‌پوشان گفت: همه بازیکنان تلاش می‌کنند و همدلی خوبی دارند. آنها تمرینات خوبی داشتند و خوشبختانه جهانبخش هم شرایطش طوری است که می‌تواند با باقی ملی‌پوشان کار کند و می‌تواند مقابل ویتنام به میدان برود. بازیکنان با حمایت و همدلی بیشتر و با تلاش بیشتر خود می‌توانند دل هواداران را شاد کنند ولی باز هم تاکید می‌کنم که فینال ما ویتنام است. باز هم من تاکید می‌کنم که تمام فکر و ذکر ما بازی ویتنام است و این دیدار یک فینال دیگر برای ماست. به جز بازی با ویتنام به موضوع دیگری فکر نمی‌کنیم.
 
 برنامه بازی‌های مرحله گروهی
پنجشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۷
* بحرین.................................... تایلند(ساعت ۱۴:۳۰- ورزشگاه آل مکتوم دبی)
* اردن.......................................... سوریه (ساعت 17 - ورزشگاه خلیفه بن زاید)
* هند..............................................امارات(ساعت ۱۹:۳۰- ورزشگاه زاید ابوظبی)
جمعه ۲۱ دی ۱۳۹۷
* استرالیا............................فلسطین(ساعت ۱۴:۳۰- ورزشگاه مکتوم بن راشد)
* فیلیپین.............................چین(ساعت 17 - ورزشگاه محمد بن زاید ابوظبی)
* قرقیزستان......................کره جنوبی(ساعت ۱۹:۳۰- ورزشگاه هزاع بن زاید)