kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۱۷۹۶
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۳

حوادث کوتاه از کشور

کبوتری که دست سارق را رو کرد
اصفهان– خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر گفت: ماموران گشت یکی از کلانتری‌های فرماندهی انتظامی این شهرستان، هنگام گشت‌زنی، به فردی که مشغول حمل یک گونی بود مشکوک و در بازرسی از آن 17 كبوتر را  كشف کردند.
سرهنگ علی جعفری‌نژاد با بیان اینکه این متهم در بازجویی‌های پلیس به دزدی کبوترها اعتراف نکرد افزود: در این هنگام یکی از افسران کلانتری با هوشیاری نامه‌ای به این عنوان که  صاحب كبوتر به كلانتري مراجعه کند ، به پای یکی از کبوتر‌ها بسته و او را رها کرد.
وی گفت: در آخرین لحظاتی که زمان دستور قضايي مبنی بر بازداشت متهم رو به پايان بود فردي همراه كبوتر و نامه به كلانتري مراجعه و از سرقت کبوترهایش خبر دادو بدین وسیله دست سارق رو شد.
نشت گاز
تبریز– خبرنگار کیهان: مدیر امور ارتباطات سازمان آتش‌نشانی تبریز گفت: بر اثر نشت گاز مایع از گاز پیک نیک در خیابان دامپزشکی تبریز، انفجاری رخ داد.
حجت‌الاسلام یعقوب موسوی اظهار کرد: این حادثه موجب وقوع انفجار و آتش سوزی در راه پله طبقه ششم ساختمانی شش طبقه در خیابان دامپزشکی تبریز شد.
وی افزود: این آتش سوزی به سرعت اطفاء شد و مرد 63 ساله‌ای که دچار سوختگی سطحی شده بود، جهت مداوا در اختیار عوامل اورژانس قرار گرفت.
دستگيري سارقان باطری
قزوين – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان بوئين زهرا از دستگيري دو سارق باطری خودرو در اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ حسین علیان‌نژادی گفت: واحد انتظامی بخش «دشتابی» در حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی یک سارق را حین سرقت باطری مشاهده و بلافاصله وی دستگیر و به کلانتری منتقل کردند.
وی افزود: متهم در بازجویی فنی کارآگاهان پلیس آگاهی به 50 فقره سرقت باطری خودرو با همدستی یک سارق دیگر در سطح شهرستان «تاکستان» و «بوئین زهرا» اعتراف کرد.
شکار شکارچی
تبریز- خبرنگار کیهان: سرپرست اداره حفاظت محیط زیست اسکو از بازداشت سه شکارچی غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سهند خبر داد.
عباس نصیری افزود: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان اسکو از دستگیر شدگان چهار راس لاشه خرگوش و سه قبضه سلاح شکاری کشف و ضبط کرد.
کشف تریاک
بوشهر- ایرنا: فرمانده دریابانی استان بوشهر گفت: 720 کیلوگرم تریاک در ساحل بندر دیر این استان کشف شد.
سرتیپ ولی‌الله رضایی‌نژاد افزود: این میزان تریاک با انجام اقدامات اطلاعاتی پایگاه دریابانی و ماموران انتظامی در ساحل دیر کشف شده است.
وی بیان کرد: در این ارتباط دو متهم دستگیر و تحویل مقام‌های قضایی شدند.
مرگ دانش‌آموز
خرم‌آباد – ایرنا: روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان اعلام کرد: یک دانش‌آموز کوهدشتی که در زنگ تفریح در حیاط مدرسه به صورت تصادفی از ناحیه سر با همکلاسی خود برخورد کرده بود پس از چند روز بستری در بیمارستان جان خود را از دست داد.
محمد سبزی دانش‌آموز دبستان «شهید باهنر دو» کوهدشت در تاریخ 10 دی ماه جاری در حیاط مدرسه با همکلاسی خود به صورت تصادفی برخورد کرده بود.
سقوط کودک در کانال اب
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامي شهرستان «پارس‌آباد» گفت: بر اثر بي احتياطي و غفلت والدین ، کودک 20 ماهه در کانال آب روستای «گونش لو» غرق و جان خود را از دست داد.
سرهنگ حسین بهمنی، افزود: با بررسي هاي به عمل آمده مشخص شد کودکی 20 ماهه به علّت بي احتياطي و  غفلت والدین  و به هنگام بازی در کنار کانال روستای «گونش لو»، به داخل رودخانه سقوط و جان خود را از دست داده است.
برخورد دو کامیون
قزوین – خبرنگار کیهان: رئیس ‌پلیس راه استان قزوین از برخورد دو کامیون «هیوندا» و «ولوو» و کشته شدن یک تن در این سانحه رانندگی خبر داد.
سرهنگ نصراله بیگلری افزود: با حضور ماموران در محل وقوع حادثه مشخص شد یک دستگاه کامیون هیوندا با یک سرنشین با یک دستگاه کامیون ولوو برخورد و راننده خودرو هیوندا به علت شدت ضربات وارده در دم فوت کرده است.
وی گفت: کارشناسان پلیس راه به میزان 50درصد (اداره راه و شهرسازی به علت تبصره 3 ماده 14) و عدم رعایت حق تقدم از سوی راننده کامیون ولوو نسبت به کامیون هیوندا به میزان 50 درصد علت این حادثه اعلام کردند.
فروش سکه تقلبی
سمنان – فارس: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان سمنان از دستگیری دو متهمی که قصد فروش سکه‌های تقلبی در دامغان را داشتند، خبر داد.
سرهنگ حسین پیوندی اظهار داشت: عوامل یگان امداد حین اجرای مأموریت به یک دستگاه سواری پراید که از سمنان به دامغان در تردد بود مشکوک شده و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان سمنان گفت: در بازرسی از خودرو 948 سکه قدیمی کشف شد که در پی آن دو متهم برای ادای توضیحات به کلانتری منتقل شدند.
پیوندی خاطرنشان کرد: در تحقیقات بعدی و با همکاری کارشناسان میراث فرهنگی مشخص شد سکه‌های منقوش به تصویر پادشاهان ساسانی، تقلبی بوده و متهمان قصد فروش آنها را به ارزش چهار میلیارد ریال در دامغان داشتند.
سرقت اینترنتی
اصفهان– خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر ازشناسایی و دستگیری فردی که با به دست آوردن اطلاعات کارت بانکی شاکی اقدام به برداشت 37 میلیون ریال به صورت غیر مجازکرده بود خبر داد.
سرهنگ «علي جعفري‌نژاد» گفت: در پي شكايت يكي از شهروندان مبني بر اينكه مبلغ 37 ميليون ريال به صورت غير مجاز از حساب بانكي وي سرقت شده، بررسي موضوع در دستور كار پليس فتاي اين فرماندهي قرار گرفت.
وي افزود: با بررسي هاي تخصصی انجام شده مشخص شد متهم با به دست آوردن اطلاعات و رمز هاي عبور، مبلغ 37 ميليون ريال را طي چندين مرحله از حساب بانکي وي برداشت کرده است.
سرهنگ جعفري‌نژاد تصريح كرد: با انجام تحقيقات، متهم مذكور شناسائي و حسب دستور مقام قضائي دستگير و در مواجه با مدارك و مستندات پليس صراحتا به بزه انتسابي اقرار و انگيزه خود را سودجويي عنوان داشت.