kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۱۷۹۲
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۳

انهدام 46 باند مجرمان حرفه‌ای در پایتخت

رئیس‌پلیس پایتخت از انهدام 46 باند مجرمان حرفه‌ای در جرایم مختلف و دستگیری 193 مجرم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار حسین رحیمی در تشریح ششمین مرحله طرح مبارزه با سارقان حرفه‌ای و محکومان فراری، اظهار داشت: این طرح با تلاش همکاران پر تلاشم در پلیس آگاهی پایتخت و نیروهای 11 گانه پلیس آگاهی در سراسر تهران بزرگ اجرا شده است.
رحیمی با‌اشاره به اینکه در اجرای این طرح 46 باند مجرمان حرفه‌ای منهدم و 193 مجرم دستگیر شده‌اند، ادامه داد: 62 نفر از این افراد که شامل 23 درصد ار دستگیر شدگان می‌شود کسانی هستند که در زمینه سرقت به عنف، زورگیری، کیف قاپی و موبایل قاپی فعالیت داشته‌اند و در مجموع این افراد به 680 فقره سرقت و زورگیری اعتراف کرده‌اند.وی با بیان اینکه در این طرح، 10 باند سرقت منزل، اماکن و مغازه منهدم و 34 سارق دستگیر شده‌اند، افزود: این سارقان که 18 درصد کل سارقان دستگیر شده هستند، به 175 فقره سرقت منزل، اماکن و مغازه اعتراف کرده‌اند.
رئیس‌پلیس پایتخت اظهارداشت: در این طرح 69 سارق خودرو، موتورسیکلت و لوازم و محتویات داخل خودرو که در 16 باند فعالیت می‌کردند، دستگیر شده‌اند که در تحقیقات پلیسی، این سارقان به یک هزار و 340 فقره سرقت اعتراف کرده‌اند.
سردار رحیمی با‌اشاره به اینکه 126 نفر از این سارقان (64 درصد) دارای چندین سابقه کیفری می‌باشند، بیان داشت: در این مرحله از اجرای طرح، چندین محموله کالای قاچاق به ارزش تقریبی 45 میلیارد تومان از 17 قاچاقچی کشف و از محموله قاچاقچیان کالاهایی از قبیل 15 هزار ثوب پوشاک و 650 رول پارچه قاچاق کشف شده است.
آغاز اجرای طرح مشترک پلیس‌های تخصصی درخصوص مبارزه با قاچاقچیان مواد محترقه
وی با تاکید بر جدیت پلیس در مبارزه با قاچاقچیان مواد محترقه و کسانی که در چهارشنبه پایانی سال مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد می‌کنند، گفت: تا‌کنون بالغ بر 15 تن انواع مواد محترقه غیرمجاز کشف شده است.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه پلیس با جدیت با واحد‌های صنفی و همچنین کسانی که اقدام به ورود و خرید و فروش مواد محترقه می‌کنند برخورد قانونی خواهد کرد، افزود: با توجه به اهمیت مبارزه با قاچاق مواد محترقه طرح مشترکی با همکاری پلیس‌های آگاهی، پیشگیری و امنیت عمومی شروع کرده‌ایم و این طرح با جدیت ادامه خواهد داشت.
بازداشت 70 دلال ارز
رحیمی با تاکید بر اینکه هر گونه خرید و فروش ارز باید از صرافی‌های مجاز و بانک‌ها انجام شود، در رابطه با طرح مبارزه با دلالان ارز، اظهارداشت: تاکنون دو طرح توسط پلیس آگاهی اجرا شده و حدود 70 نفر از دلالان ارز
 دستگیر شده‌اند.