kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۱۷۸۹
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۲

پایان بازسازی واحدهای تعمیری در مناطق زلزله زده

رئیس ‌ستاد هماهنگی بازسازی استان کرمانشاه، از اتمام پایان عملیات بازسازی و مقاوم‌سازی تمامی 60 هزار واحد تعمیری خسارت‌دیده در مناطق زلزله‌زده این استان خبر داد.

رضا خواجه‌ای در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: تمامی مالکان واحدهای تعمیری با معرفی به بانک‌های عامل از تسهیلات تعمیرات برای واحدهای مسکونی خود با توجه به نوع آسیب‌دیدگی برخوردار شدند.
وی اظهار داشت: همچنین از مجموع 37 هزار واحد تخریبی نیز کار ساخت 23 هزار واحد مسکونی پایان یافته و عملیات احداث 14 هزار واحد مسکونی نیز در دست اقدام است.
این مقام مسئول گفت: قرار شد در جریان زلزله 6/4 ریشتری چهارم آذر امسال در مجموع 600 واحد تخریبی و سه هزار و 500 واحد تعمیری در زمره کار بازسازی قرار بگیرد که طبق ارسال پیشنهاد استاندارکرمانشاه به هیئت دولت، بازسازی و مقاوم‌سازی این واحدها به محض تصویب و ابلاغ دولت انجام می‌شود.
خواجه‌ای تاکید کرد: هیچ یک از واحدهای بازسازی شده پس از زلزله بزرگ پارسال غرب کرمانشاه ، در زلزله 6/4 ریشتری آسیب ندیدند.البته در زلزله 6/4 ریشتری یکشنبه چهارم آذر 97 هم 771 مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت‌دیده، به این آمارها اضافه شد. مسئولان ارشد استان گفته‌اند که همه واحدهای خسارت‌دیده روستایی را تا پایان امسال و واحدهای شهری را تا نیمه اول سال 98 تکمیل می‌کنند.