kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۱۷۳۹
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۰

آل‌سعود ده‌ها مسلمان میانماری را برای اخراج از عربستان دستگیر کرد

عربستان با دستگیری شماری از مسلمانان روهینگیا به دنبال آن است تا آنها را به میانمار بازگرداند.

مسلمانان روهینگیا که توسط ارتش و بودایی‌های افراطی میانمار تحت شدیدترین فشارها قرار دارند و بارها توسط ارتش میانمار مورد تجاوز، شکنجه و آوارگی قرار گرفته‌اند این بار از سوی عربستان نیز تحت فشار قرار گرفته‌اند. پایگاه اینترنتی «میدل ایست آی» با انتشار تصاویر ویدیوئی فاش کرده عربستان با بازداشت شماری از مسلمانان روهینگیا در شهر جده، به دنبال استرداد آنها به بنگلادش است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، تصاویر ویدئویی این پایگاه انگلیسی نشان می‌دهد شماری از مسلمانان روهینگیا در یکی از بازداشتگاه‌ها در جده، در حالی که دستانشان بسته شده است، نگهداری می‌شوند.
این تصاویر که مخفیانه گرفته شده، ده‌ها نفر از مسلمانان روهینگیا را نشان می‌دهد که در صف ایستاده‌اند و قرار است به زور به بنگلادش بازگردانده شوند. شماری از این افراد می‌گویند، به علت تلاش برای مقاومت در برابر انتقال خود به اردوگاه‌های آوارگان روهینگیا در بنگلادش، دستان آنها را دستبند زده‌اند.
از سوی دیگر، یکی از سخنگویان دولت میانمار اعلام کرد، آنگ‌سان سوچی رهبر دولت این کشور در نشستی کم‌سابقه با فرمانده ارتش میانمار درباره حملات «شبه‌نظامیان به پلیس» مذاکره کرده و دولت میانمار از نیروهای مسلح خواسته تا این گروه را به شدت سرکوب کنند. ‌بر اساس گزارش سازمان ملل، درگیری‌ها میان نیروهای دولت میانمار و شبه‌نظامیان موسوم به «ارتش آراکان» در استان راخین باعث آوارگی هزاران تن از مردم از اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی شده است.