kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۱۵۸۴
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۱

دیدار بزرگان مقاومت بحرین و عراق در نجف اشرف

دبیرکل جنبش نجباء هم با شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین در نجف اشرف دیدار کرد و در جریان آخرین وضعیت جسمانی و روند درمان ایشان قرار گرفت.



شیخ اکرم الکعبی روز یکشنبه به نجف اشرف رفت و با شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین دیدار کرد. و طی این دیدار در جریان آخرین وضعیت جسمانی و روند درمانی این عالم مبارز بحرینی نیز قرار گرفت. در این دیدار همچنین آخرین تحولات بحرین از جمله سرکوب انقلابیون بحرین به شیعیان به ‌دست رژیم آل‌خلیفه، مورد بررسی قرار گرفت.دبیرکل نجباء با دعا برای سلامتی کامل شیخ عیسی قاسم، جنایات آل‌خلیفه علیه مردم بحرین را که با حمایت‌های آل‌سعود ادامه دارد، محکوم کرد. شیخ عیسی قاسم پس از سلب تابعیت و تحمل نزدیک به دو سال حصر در منطقه «الدراز»، برای درمان به لندن اعزام شد و از آنجا به نجف اشرف عزیمت کرد، این شخصیت مبارز بحرینی در این مدت با شخصیت‌های برجسته عراقی و بزرگان حوزه علمیه به‌ویژه آیت‌الله‌العظمی سیستانی دیدار داشته است. برخی تحلیلگران منطقه معتقدند شاید عزیمت به عراق مقدمه‌ای برای تبعید رهبر شیعیان بحرین به این کشور بوده است.
خبر دیگر از بحرین اینکه رسانه‌های بحرینی از بازداشت‌های خودسرانه رژیم آل خلیفه خبر داده و اعلام کردند که در ماه گذشته نیروهای امنیتی آل خلیفه با یورش به منازل شهروندان، ۵۸ نفر دیگر از آنها را بازداشت کردند.