kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۱۵۵۱
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۱

بازگشت 295 هزار آواره سوری به خانه‌هایشان در سالی که گذشت

بر اساس اعلام آنکارا، طی سال ۲۰۱۸ میلادی ۲۹۵ هزار آواره سوری از ترکیه به سوریه بازگشتند. این بازگشت به همراه تصمیم کشورهای عربی به از سرگیری روابط با دمشق، پایان جنگ نیابتی هفت و نیم ساله آمریکا در سوریه را نشان می‌دهد.

خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه «صباح» گزارش داد، وزارت کشور ترکیه اعلام کرد که در طول سال 2018 میلادی، 294هزار و 500 آواره سوری از شهرها و استان‌های مختلف ترکیه به سوریه بازگشته‌اند.
علاوه‌بر بازگشت آوارگان، بسیاری از کشورهای عربی نیز طی سال گذشته، در صدد از سر گیری روابط با سوریه بر آمدنداین اتفاقات به تنهایی علامت‌های خوبی درخصوص پایان یافتن جنگ داخلی در سوریه است.
تردید بر سر ماندن یا نماندن
علیرغم گذشت دو هفته از اظهارات «دونالد ترامپ » رئیس‌جمهور آمریکا، هنوز هم مقامات آمریکایی تلاش می‌کنند که به این تصمیم تبصره‌های تازه بزنند!
 ابتدا ترامپ گفته که این خروج، سریع خواهد بود. بعد او مدت زمانی 30 روزه را مطرح کرد ، سپس پذیرفت که مدت خروج، 120 روزه باشد.
 در ادامه این حاشیه زدن‌ها بر تصمیم اولیه، یک مقام ارشد دولت ترامپ روز جمعه به شبکه خبری «ان.بی.سی.نیوز» گفته که این احتمال وجود دارد، شماری از نیروهای آمریکایی در جنوب سوریه(احتمالا در پایگاه التنف) باقی بمانند!