kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۱۵۴۹
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۶

تشدید شکاف بین سران صهیونیست «لیونی» خواستار ریشه‌کن شدن «نتانیاهو» شد

اختلافات و شکاف در میان سردمداران رژیم ‌اشغالگر قدس با اظهارات وزیر خارجه اسبق این رژیم تشدید شد. او گفته ریشه‌کن کردن نتانیاهو نیازی به عمل جراحی ندارد و کاری ساده است.

«تزیپی لیونی» از حذف آسان نتانیاهو سخن گفته و تاکید کرده سمت نخست‌وزیری در انحصار بنیامین نتانیاهو نیست.
وزیر خارجه اسبق رژیم صهیونیستی در گفت‌و‌گو با روزنامه جروزالم پست اظهار داشته: «مقام نخست‌وزیری فقط مربوط به شخص نتانیاهو نیست و نیازی به عمل جراحی برای ریشه‌کن کردن این غده (اشاره به نتانیاهو) هم نیست.»
گفتنی است اختلاف میان مقامات رژیم صهیونیستی درماه‌های اخیر به شدت افزایش یافته است به نحوی که بعد از جنگ دو روزه با حماس در 21 آبان ماه که به شکست خفت‌بار این رژیم منجر شد و نتانیاهو تقاضای آتش‌بس کرد آویگدورلیبرمن وزیر جنگ استعفا داد و دیگر وزرا از جمله نفتالی بنت وزیر آموزش تهدید به استعفا
کردند.
احتمال تکرار جنگ در غزه
به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی برای فرافکنی مشکلات درونی خود باز هم به غزه چشم دوخته و به نوشته روزنامه عبری زبان معاریو، احتمال وقوع جنگ در جبهه غزه در سال جاری «بسیار زیاد» است.
معاریو مدعی شده که نوار غزه و حماس همانند سال‌های گذشته تهدید اصلی و مرکزی برای رژیم صهیونیستی به شمار نمی‌روند اما با این حال، ملتهب‌ترین جبهه که هر لحظه ممکن است اوضاع در آن متشنج شود، هنوز هم غزه
است.
باج‌گیری از لیبی و تونس
خبر دیگر از فلسطین، از باج گیری رژیم صهیونیستی از لیبی وتونس خبر می‌دهد. منابع خبری عبری زبان اعلام کردند توافق قرن تنها به فلسطینیان محدود نشده و دیگر کشورهای عربی از جمله لیبی و تونس را نیز در آن درگیر خواهند کرد تا به این بهانه غرامت املاک یهودیان عرب پس از مهاجرت خود به فلسطین را پرداخت کنند! شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد اسرائیل طی یک عملیات محرمانه ارزش املاک یهودیان در لیبی و تونس را 50 میلیارد دلار برآورد کرده است و این در حالی است که ارزش مجموع املاک یهودیان در کشورهای عربی حدود 250 میلیارد دلار برآورد شده است.