kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۱۵۰۸
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰

پرداخت 97 میلیارد ریال تسهیلات به چایکاران

رئیس ‌سازمان چای کشور گفت: تاکنون 97میلیارد ریال تسهیلات ارزان‌قیمت بابت تغذیه و نگهداری باغ‌های چای به چایکاران استان‌های گیلان و مازندران پرداخت شده است.

حبیب جهانساز به ایرنا افزود: تاکنون هفت هزار و 700 چایکار، متقاضی دریافت تسهیلات از صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور بودند که توانستند از این تسهیلات ارزان قیمت برخوردار شوند.
وی با ‌اشاره به اینکه این پرداخت‌ها تا پایان سال‌جاری ادامه دارد، خاطرنشان کرد: این تسهیلات برای تغذیه و نگهداری باغ‌های چای به کشاورزانی که عضو صندوق حمایت از توسعه صنعت چای باشند، پرداخت می‌شود تا به آنان در انجام عملیات بهزراعی، تهیه نهاده‌های کشاورزی و آماده کردن باغ‌ها برای برداشت سال آینده کمک کنند.
به گفته جهانساز، پرداخت این تسهیلات تا بیست و پنجم اسفندماه سال‌جاری ادامه دارد و چایکاران در شهرستان‌ها می‌توانند به اداره‌های چای مراجعه و با ارائه درخواست، نسبت به دریافت این تسهیلات اقدام کنند.
وی تصریح کرد: به هر هکتار باغ چای، 20 میلیون ریال تسهیلات تعلق می‌گیرد و به آسان‌ترین شیوه نیز پرداخت می‌شود و چایکاران در قالب زنجیره‌ای شدن با هم، می‌توانند از این وام استفاده کنند و مبلغ پرداخت شده در فصل برداشت چای از محل قیمت برگ سبز چایکاران وصول خواهد شد.
رئیس‌ سازمان چای در خاتمه یادآور شد: تاکنون افزون بر دو هزار و 171میلیارد ریال از مطالبات چایکاران بابت برگ سبز چای فصل زراعی گذشته به حساب آنان واریز شده و با پرداخت 28 میلیارد ریال از باقیمانده قدرالسهم کارخانه‌های چایسازی، تمامی بدهی کشاورزان پرداخت و به‌طور کامل با آنان تسویه حساب می‌شود.