kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۱۵۰۵
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۹
آتش‌نشانان به مدارس می‌روند

بازرسی ایمنی ۲۵۰۰ مدرسه و مهدکودک پایتخت

سخنگوی سازمان آتش‎‏نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از بازدید کارشناسان آتش‎نشانی از تجهیزات گرمایشی و امکانات ایمنی مدارس شهر تهران خبر داد.

سیدجلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اقدامات انجام شده از سوی آتش‎نشانی در مورد نظارت بر ایمنی مدارس و مهدهای کودک گفت: سازمان آتش‎نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران هر سال با هماهنگی اداره آموزش و پرورش، پیش از بازگشایی مدارس بازدیدهایی را از تمام مدارس شهر تهران به ویژه قسمت تاسیسات آن‎ها انجام داده و توصیه‎های ایمنی لازم را ارائه می‌دهد.
وی با بیان اینکه در مرحله نخست اجرای این طرح از بیش از ۲۵۰۰ مدرسه و مهدکودک در سراسر تهران بازدید ایمنی به‌عمل آمد، گفت: ۵۰۰۰ نفر ساعت از کارشناسان آتش‎نشانی در اجرای این طرح مشارکت داشتند.
ملکی با بیان اینکه در ۱۹۰۰ مدرسه نیز دوره‎های آموزشی برای دانش‎آموزان، اولیاء و مسئولان مدارس برگزار شده است، اظهارکرد: مرحله بعدی این طرح که شامل بازدید کارشناسان آتش‎نشانی از تجهیزات گرمایشی و امکانات ایمنی مدارس است به زودی در سراسر تهران اجرا خواهد شد.
سخنگوی سازمان آتش‎نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه مسئولان مدارس باید با دقت نظر و بررسی کامل محیط پیرامون مدارس، موارد ناایمنی مانند چاله، گودال و آسفالت شکسته را به شهرداری نواحی اطلاع دهند، گفت: در طول سال تحصیلی کارشناسان سازمان آتش‎نشانی با مراجعه به مدارس نسبت به ارائه آموزش اصول ایمنی لازم به دانش‎آموزان در مقاطع مختلف اقدام می‎کنند.
به گفته ملکی، در سال‎های اخیر، آتش‎نشانی با حساسیت بیشتری به ایمنی اماکن آموزشی می‎پردازد و این مسئله حاکی از آن است که مدیران این حوزه، اهمیت ایمنی را در مدارس به‌درستی درک کرده و درصدد اجرایی کردن آن هستند.