kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۱۱۳۸
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
رای‌الیوم پاسخ می‌دهد

چرا فروپاشی اسرائیل و عقب‌نشینی آمریکا از سوریه قطعی است؟

روزنامه فرا منطقه‌ای «رای الیوم» با انتشار مقاله‌ای پیش‌بینی کرده رژیم صهیونیستی دچار فروپاشی خواهد شد. این روزنامه طرح اصلی آمریکا برای ایجاد جهان تک‌قطبی را نیز «در بن‌بست خوانده» و نوشته: «ارکان نظام سرمایه‌داری هم به لرزه درآمده است.»

آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دوشنبه در دیدار آقای «زیاد النَخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه برای چندمین‌بار تأکید کردند، فلسطین با قدرت خواهد ماند و به لطف الهی در آینده‌ نه‌چندان دور، پیروزی نهایی ملت فلسطین محقق خواهد شد. رهبر معظم انقلاب که در سال 94 وعده نابودی اسرائیل تا 25 سال آینده را داده بودند در این دیدار نیز بار دیگر امکان تحقق تشکیل دولت فلسطین در تل‌آویو را مطرح کردند. علاوه بر این بسیاری از رسانه‌های جهان نیز با بررسی وضعیت اسرائیل به این نتیجه رسیده‌اند که این رژیم با چالش‌های بسیاری مواجه است و حتی برخی نیز بر نابودی اسرائیل تاکید می‌کنند. به گزارش خبرگزاري صدا و سيما، روزنامه «رای الیوم» در مقاله‌ای به قلم عبدالحی زلوم، با اشاره به تحولات چند دهه اخیر در مناطق مختلف جهان پیش‌بینی کرده رژیم صهیونیستی دچار فروپاشی شود ضمن آنکه طرح اصلی آمریکا برای جهانی شدن و ایجاد جهان تک‌قطبی به بن بست رسیده و ارکان نظام سرمایه‌داری در حال لرزیدن است. در این مقاله با عنوان «به این دلایل آمریکا از سوریه عقب‌نشینی خواهد کرد و معامله قرن شکست خواهد خورد» آمده: «پس از گذشت بیش از ربع قرن( 25 سال) از اقدام بوش پدر در اعلان نظم نوین جهانی، که با جنگ اول خلیج فارس در سال 1991 آغاز شد، پس از افشای نیت آمریکا جهت تبدیل شدن به تنها قدرت برتر جهان پس از فجایع ناشی از آغاز جنگ علیه جهان اسلام و کشورهای عربی با شعار دروغین نبرد با تروریسم و موارد دیگر، جهانی شدن و تک قطبی مورد نظر آمریکا، چه در داخل یا در خارج این کشور به بن‌بست رسیده است.»
کودکان در راس امپراتوری!
در ادامه این مقاله می‌خوانیم: «امروز ما و جهان در شرایط سختی قرار داریم، این مرحله در واقع مرحله انتقالی از یک دوره به دوره دیگر یعنی انتقال از عصر پیش به عصر پس از امپراتوری آمریکاست. این دوران به سال‌های آخری که جهان در آستانه فروپاشی شوروی قرار گرفته بود شباهت زیادی دارد، خطر اصلی در این مرحله این است که اداره‌کنندگان امپراتوری در حال سقوط، افراد متعصب، کم‌تجربه و کودک‌صفتند.»مقاله‌نويس راي اليوم در ادامه نوشته: «به گمانم عمر رژیم صهيونيستي به اندازه دولت برخاسته از صلیبی‌ها هم نیست و حتی به نظر می‌رسد آنان پایان این قرن را نبینند، و تفاوتی نیست که در ادامه راه فلسطینیان یا غیرفلسطینیان تلاش کنند تا روابطشان را با این رژیم بهبود ببخشند. سرنوشت کشورهایی که در چنگال صندوق بین‌المللی پول و فساد داخلی گرفتار شده‌اند نیز سرنوشت تلخی خواهد بود مگر اینکه بدون فوت وقت به اصلاح امورشان اقدام کنند و قطب‌نمای سیاست و اقتصادشان را تنظیم نمایند.»«عبدالحي زلوم» در پایان اين مقاله خاطر نشان کرده: «بحران حال حاضر، بحران نظام سرمایه‌داری و جهانی شدن است، موضوعی که نام کتاب مرا که در اوج بحران مالی سال 2008 منتشر کرده بودم تشکیل می‌دهد، در آن کتاب به این نکته اشاره کردم که نظام سرمایه‌داری و جهانی شدن به پایان خط رسیده‌اند. مقدمه آن کتاب برگرفته از کتاب آینده سرمایه‌داری اثر پروفسور «لستر سی تورو» استاد دانشگاه ام.آی.تی آمریکاست که گفته نظام‌های رقیب نظام سرمایه‌داری، اعم از فاشیسم، سوسیالیسم و کمونیسم فروپاشیده‌اند، اما با وجود فروپاشی رقبا، باز هم به نظر می‌رسد ارکان نظام سرمایه‌داری در حال لرزش و لغزیدن است.»