kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۱۱۳۳
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۹

نیویورک تایمز: ترامپ به ارتش آمریکا 4 ماه فرصت داد تا از سوریه خارج شود

یک روزنامه آمریکایی به نقل از رئیس‌جمهور این کشور اعلام کرد، نظامیان آمریکایی مستقر در سوریه، طی چهار ماه از این کشور خارج می‌شوند.

نیویورک تایمز به نقل از مقامات دولت آمریکا نوشته: دونالد ترامپ به ارتش این کشور چهار ماه فرصت داد تا از سوریه خارج شوند. این خبر موضع قبلی ترامپ مبنی بر اینکه «خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، خواهد بود» را تائید می‌کند.
به گزارش ایسنا، نیویورک تایمز افزود، تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر کند شدن روند خروج، به خاطر تاثیری است که طرف‌های بانفوذ در واشنگتن روی ترامپ گذاشته‌اند.
زئیس جمهور آمریکا هر چند از خروج یکباره واهمه دارد، ولی واقعیت این است که در سوریه شکست خورده و مجبور است دیر یا زود سوریه را ترک کند.
نکته جالبی که در ارتباط با موضع جدید رئیس‌جمهور آمریکا قابل ذکر است، تغییر کلام او در‌باره وضعیت داعش است؛ وی اخیرا گفت: جنگ با داعش در آستانه پایان یافتن است.
این در حالی است که او قبلا می‌گفت، داعش در سوریه شکست خورده است. در هر حال، ترامپ مدعی است که تصمیمش در مورد خروج از سوریه، در راستای اجرای وعده انتخاباتی‌اش
 بوده است.
  کارشناسان خروج آمریکا از سوریه را بزرگترین و پر پیامد‌ترین شکست این کشور در منطقه غرب آسیا می‌دانند.
باز گشت 1300 آواره سوری
مرکز پذیرش و اسکان آوارگان سوری در این کشور از بازگشت حدود 1300 آواره از اردن و لبنان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس، در همین ارتباط، کمیته عالی امدادرسانی سوریه اعلام کرد که تعداد شهروندان سوری که تا اواخر آذر گذشته به این کشور بازگشته‌اند، به چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر رسیده است.
در حال حاضر، مردم سوریه جنگ در این کشور را پایان یافته می‌دانند و به نظر می‌رسد که کار بازسازی در این کشور، طی ماه‌های آتی سرعت خواهد گرفت.