kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۱۰۴۸
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۹

برزیلی‌ها نتانیاهو را از محل «تندیس مسیح» بیرون کردند

برزیلی‌ها از حضور نتانیاهو در محل «تندیس مسیح» در شهر «ریودوژانیرو» خشمگین شدند و با سردادن شعار وی را مجبور کردند منطقه را ترک کند.

روز گذشته صدها برزیلی تحت تدابیر شدید امنیتی در کنار تندیس مسیح در ریو دو ژانیرو به حضور بنیامین نتانیاهو در این مکان اعتراض کردند و باعث خروج وی از این مکان شدند. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در سفر به «ریو دو ژانیرو» مدعی شد برزیل سفارتش را به بیت‌المقدس منتقل خواهد کرد و تنها بایستی درباره تاریخ اجرایی شدن این انتقال، تصمیم بگیرند.
رئیس‌جمهور منتخب برزیل چند ماه پیش گفته بود تصمیم دارد به تقلید از اقدام «دونالد ترامپ»، سفارت کشورش را از تل‌آویو به بیت‌المقدس منتقل کند. او اندکی بعد از این اظهارات عقب‌نشینی کرد و گفت: «هنوز در این باره تصمیمی گرفته نشده است.»
بنابر گزارشات، این اعتراضات در پی اعلام دولت برزیل برای انتقال سفارتخانه خود به بیت المقدس صورت گرفته است. گفتنی است، تولیدکنندگان گوشت در برزیل که بخش مهمی از اقتصاد این کشور را تشکیل می‌دهند نگران هستند انتقال سفارت می‌تواند بر صادرات این محصول به سایر کشورها تأثیر داشته باشد.نتانیاهو با انجام سفرهای متعدد خارجی در ماه‌های اخیر سعی بر قانع کردن سایر کشورها در انتقال سفارتخانه‌های خود از تل‌آویو به بیت‌المقدس دارد که در اکثر سفرها هم گویا ناموفق بوده و جامعه جهانی به شدت مخالف این تصمیم است.