kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۱۰۴۶
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۹
آمریکا بدون روتوش

تنبیه بدنی بی‌رحمانه کودکان پناهجو در آمریکا!

انتشارتصاویر ویدئویی از رفتار وحشیانه ماموران آمریکایی با کودکان خردسال پناهجو که از والدینشان جدا شده‌اند بار دیگر انتقاد رسانه‌های خبری را برانگیخته است.



سرویس خارجی-

سیاست‌های وحشیانه ضد مهاجرتی ترامپ طی یک ماه گذشته دو کودک معصوم گواتمالایی را به کام مرگ کشانده است. رسانه‌های آمریکایی روز ۲۳ آذرماه گزارش دادند «ژاکلین کال مکوئین»، دختر ۷ ساله یک خانواده پناه‌جو اهل گواتمالا بعد از دستگیری توسط مأموران گشت مرزی آمریکا بر اثر شوک عصبی و کم‌آبی بدن جان باخته است. ۴ دی‌ماه نیز گزارش شد پسربچه ۸ ساله‌ای به نام «فلیپ گومز آلونزو» که فرزند خانواده دیگری از پناه‌جویان گواتمالا بوده در بازداشت مأموران آمریکایی جانش را از دست داده است.
اما ترامپ شنبه شب در توئیتی جنجالی دموکرات‌ها را مقصر این رخداد معرفی کرد. او علاوه بر این مدعی شد ۲ کودک بازداشت ‌‌شده پیش از دستگیری‌شان بسیار بیمار بوده‌اند. ترامپ نوشت: «هر کودک یا فردی دیگری که در مرز بمیرد تقصیرش بلاشک به گردن دموکرات‌ها و سیاست‌های مهاجرتی رقت‌انگیز آنها است که به مردم اجازه می‌دهد با تصور اینکه می‌توانند به صورت غیرقانونی وارد کشور ما شوند سفرهای طولانی آغاز کنند. نمی‌گذاریم وارد شوند. اگر دیوار داشتیم، تلاش هم نمی‌کردند.»
در ادامه خبر دیگری منتشر شد مبنی بر اینکه، مادر یک کودک 2 ساله یمنی قربانی این قانون نژادپرستانه شده است. این کودک 2 ساله‌ و بیمار که دولت آمریکا تا مدت‌ها به مادر وی اجازه ورود به کشور و ملاقات با او را نمی‌داد، سرانجام در یکی از بیمارستان‌های این کشور جان باخت. خبرگزاری «آسوشیتدپرس» غروب شنبه با اشاره به این خبر نوشت: «مادر عبدالله حسن کودک 2 ساله یمنی پیشتر از دولت آمریکا بابت عدم دریافت مجوز ورود به این کشور شکایت کرده بود.»
حالا رسانه‌ها ویدئویی را منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد مأموران در حال رفتار وحشیانه با کودکان خردسال پناه‌جو هستند. به گزارش فارس، ویدئوهای ثبت ‌شده توسط دوربین‌های مداربسته که برخی رسانه‌ها به آن دست یافته‌اند رفتار وحشیانه کارکنان یک مرکز نگهداری کودکان مهاجر(پناه‌جو) در آمریکا را با کودکان خردسال نشان می‌دهد.